مقالات تخصصی برق

کرسی برقی اتوماتیک چگونه کار می‌کند؟

کرسی برقی اتوماتیک

کرسی برقی اتوماتیک چیست؟

یکی از انواع بخاری‌های برقی است که در سایزهای کوچک جهت استفاده در زیر میز کرسی طراحی شده‌اند. امروزه بیشتر افراد به جای کرسی‌های ذغالی قدیمی از این وسیله استفاده می‌کنند که می‌توان دمای آن را به دلخواه تنظیم کرد و استفاده از آن خیلی آسان‌تر از نمونه سنتی آن است. این نوع وسیله گرمایشی مدرن، مزیت‌های زیادی نسبت به نمونه زغالی آن دارد که از جمله آنها می‌توان به ایمنی بالا، اشاره کرد. کرسی یک وسیله سنتی است که در زمستان به منظور وسیله گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. شما کاربران گرامی اگر قصد خرید کرسی برقی اتوماتیک دارید و می‌خواهید با این محصولات بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

در گذشته برای کرسی از یک چهارپایه از جنس چوب به اندازه یک متر که بیشتر اوقات مستطیل شکل بود، استفاده می‌شد. روی این میز لحاف بزرگی را قرار داده اطراف آن را تشک و پشتی می‌گذاشتند. زیر این میز و دیگر تشکیلاتش، یک منقل قرار می‌گرفت که گرمای دلنشینی را زیر کرسی تامین می‌کرد.

البته روشن کردن آتش منقل روش مخصوص به خود را داشت. امروزه با به وجود آمدن بخاری‌های برقی کوچک، دیگر نیازی به منقل برای فضای زیر کرسی نداریم و با کمی دقت در کم مصرف بودن، اتوماتیک بودن، استاندارد بودن و… این بخاری‌ها می‌توان یک نمونه با کیفیت بالای آن را تهیه کرد. کرسی در فرهنگ ایرانی جایگاه برتر و فراتری از تنها گرم کردن دارد.

این وسیله در فرهنگ سنتی ایران جزو وسایل نوستالژیک و خاطره انگیز محسوب می‌شود که به دلیل گرمای مطبوعی که دارد افراد خانواده را دور هم جمع می‌کند محیطی صمیمی و با صفا به وجود می‌آورد.

کرسی برقی لامپی

برای خرید کرسی برقی اتوماتیک ارزان قیمت اینجا کلیک کنید.

نکات حائز اهمیت در خرید کرسی برقی اتوماتیک:

کرسی برقی استاندارد باشد:

مهم‌ترین و اولین نکته‌ای که باید موقع خرید یک منقل برقی کرسی در نظر داشته باشید، این است که نشان استاندارد داشته باشد. متاسفانه به علت قیمت پایین که کرسی‌های برقی غیر استاندارد دارند،گاهی مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.

اما این کرسی‌ها نسیم استاندارد، نه دوشاخه استاندارد و نه حتی سیم نسوز ندارند. همچنین مدل کرسی‌ها مصرف برق بالاتری هم دارند. اما در عوض، کرسی‌های استاندارد از سیم و کابل استاندارد ساخته شده‌اند و همچنین سیم‌های فضای درونی بخاری باید حتماً نسوز باشند تا در برابر حرارت‌های بالا به آنها آسیبی نرسد.

چند نفر از اعضای خانواده از کرسی استفاده می‌‍‌کنند:

در صورتی که خانواده پرجمعیتی دارید، لازم است تا کرسی بزرگتری را تهیه کنید و برای گرم کردن این کرسی نیز نیاز به هیتر قویتری دارید. بنابراین موقع خرید باید کرسی‌های برقی با توان بالا را خریداری کنید. به علت اتوماتیک بودن این بخاری‌ها، انواع آنها با قدرت بالاتر، تفاوت چندانی در مصرف برق شما ندارند.

کم مصرف بودن کرسی برقی:

به منظور صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی لازم است تا کرسی‌های برقی کم مصرفی را تهیه کنید البته از آنجا که توان کرسی هر چه بالاتر باشد گرمای بیشتری هم تولید می‌کند با این همه باید دقت کنید تا کرسی شما ضمن توان مصرفی کم، گرمای زیادی هم داشته باشد. المنت‌هایی که در منقل‌های برقی کم مصرف تعبیه شده‌اند در ازای مصرف انرژی کمتر و حرارت بیشتری تولید می‌کنند.

کرسی برقی اتوماتیک چیست؟

پوشش رنگی کرسی برقی:

پوشش رنگی کرسی برقی موجب می‌شود که رنگ منقل کرسی در دماهای بالا عوض نشود بنابراین لازم است که این نوع منقل‌ها پوشش رنگ الکترواستاتیکی داشته باشند.

اتوماتیک بودن کرسی برقی:

بخاری‌هایی برای استفاده به منظور گرم کردن فضای زیر کرسی مناسب‌اند که اتوماتیک باشند یعنی همین که کرسی گرم شد به طور خودکار جریان برق قطع شود. با اتوماتیک بودن این بخاری‌ها در شب‌ها زمانی که خواب هستید در صورت سرد یا گرم بودن فضای زیر کرسی دیگر نیازی به بیدار شدن شما جهت خاموش و روشن کردن بخاری زیر کرسی نیست.

بخاری‌های نامناسب برای کرسی:

بخاری‌های فن دار به منظور استفاده در زیر کرسی مناسب نیستند چرا که فن در محیط‌های بسته کارایی خوبی ندارد. همچنین اجاق‌های برقی نیز چون مصرف برق بالایی دارند و اتوماتیک هم نیستند مناسب کرسی نخواهند بود.

در زمان خرید کرسی برقی اتوماتیک توجه کنید که محصول مورد نظر دارای علامت استاندارد باشد.

انواع المنت‌های کرسی برقی اتوماتیک:

کرسی‌های برقی بیشتر اوقات با توان مصرفی یا تلف‌شده کم تولید می‌شوند و انواع گوناگونی دارند. در طراحی بعضی از کرسی‌های برقی اتوماتیک از المنت‌های سرامیکی استفاده شده است. همچنین استفاده از المنت فلزی و بعضی از المنت‌های هالوژنی که هر کدام مزایای خاص خود را دارند نیز مرسوم است.

البته یک نوع المنت سفالی نیز وجود دارد که مهم‌ترین مزیت آن دیرتر سرد شدنش می‌باشد اما این نوع المنت بسیار شکننده است. همچنین لازم است بدانید که المنت‌های شیشه‌ای هالوژنی نیز زود گرم می‌شوند اما مانند مدل سفالی آن شکننده هستند در مقابل این دو المنت‌های فلزی وجود دارد که نسبتا دیرتر گرم می‌شوند اما طول عمر بالایی دارد.

استفاده از کرسی برقی چه مزیت‌هایی دارد؟

در دنیای مدرن امروز وجود برق روشنایی مناسب را تامین کرده است، همین امر باعث شده است که برای استفاده از کرسی‌ها تنها لازم است تا کابل منقل برقی را به پریز برق وصل کرد. منقل‌های برقی که جنسی از آجر نسوز داشتند و چند المنت درون آنها تعبیه شده بود، در ابتدا محافظی نداشتند.

با گذشت زمان و خطراتی که از استفاده از این منقل‌ها به وجود آورد، طراحی آنها کم کم پیشرفته‌تر شده و با محافظ‌های تعبیه شده در آنها خطر استفاده از این منقل‌ها کاهش یافت. از مهم‌‍‌ترین خصوصیات این منقل‌ها، انتقال تدریجی گرما به نقاط دیگر بدن می‌باشد. همچنین با مرسوم شدن استفاده از آنها دیگر هیچکس قربانی گرمای زیاد این وسیله‌های گرمایشی نمی‌شود.

کرسی برقی کم مصرف

کرسی‌های برقی دارای المنت فلزی طول عمر بیشتری دارند.

مزایای کرسی برقی اتوماتیک نسبت به کرسی زغالی:

استفاده از کرسی زغالی خطراتی را به دنبال دارد که از جمله آن خفگی با گاز مونو اکسید کربن به دلیل نیم سوز شدن زغال می‌باشد. گاهی هم به دلیل بی دقتی پا در ذغال منقل فرو رفته و سوختگی شدید ایجاد می‌کند. همچنین پیدا کردن چوب یا منقل مناسب در شهرهای بزرگ نیز، خود چالشی دیگر به شمار می‌آید. و در آخر هم باید به عدم توانایی تنظیم درون کرسی با ذغال کرسی اشاره کرد.

فواید استفاده از کرسی برای بدن:

  1.  استفاده از انواع کرسی‌ها موجب افزایش جریان خون و خون سازی در بدن می شود. کرسی با گرم نگه داشتن پاها باعث می‌شود تا فعالیت مغز استخوان افزایش پیدا کرده و شروع به خون سازی کند. این کار می‌تواند کم خونی را درمان کند.
  2.  گرم بودن پاها تاثیر زیادی در کم کردن دردهای کمر و زانو دارد بنابراین استفاده از کرسی می‌تواند در کاهش درد کمر و زانو‌ها و همچنین درمان آرتروز رماتیسم مفید باشد.
  3. گرم بودن پاها می‌تواند باعث شود تا مواد زائد سلولی به تدریج از بافت‌ها خارج شده و به وسیله خون از بدن دفع شوند.
  4. استفاده از کرسی می‌تواند باعث تنظیم ترشح غدد در بدن شود و به همین دلیل خواب آرامی را می‌توانید زیر کسی تجربه کنید. همچنین در زمان عادت ماهانه خانم‌ها، کرسی می‌تواند از شدت درد آنها بکاهد و در نتیجه یک وسیله به منظور تنظیم هورمون‌های بدن به شمار می‌رود.
  5. با توجه به اینکه کرسی گردش خون به مغز را افزایش می‌دهد در نتیجه عملکرد مغز بهبود می‌یابد و باعث تقویت حافظه می‌شود.
  6. استفاده از کرسی، سودا و بلغم را در بدن از بین می‌برد.
  7. گرمای کرسی به تدریج روی سیستم لوزالمعده تاثیر مثبتی می‌گذارد و با کم کردن قند خون می‌تواند به درمان دیابت کمک کند.
  8. همچنین کرسی می‌تواند با گرم کردن پاها قطر عروق خونی را افزایش داده و خون را نیز گرم می‌کند. این کار موجب خون رسانی بهتر در بدن می‌شود و دریچه‌های قلب عمل باز و بسته شدن را راحت‌تر انجام می‌دهد در نتیجه عمل خون رسانی به تمام اجزای بدن را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

 

کرسی برقی لامپی

استفاده از کرسی برقی برای بدن فواید بسیاری دارد.

کرسی برقی و درمان بیماری‌ها:

از زمان‌های قدیم استفاده از کرسی‌ها مرسوم بوده است و امروزه نیز مدل‌های برقی آن جایگزین کرسی‌های قدیمی شده‌اند که تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد بدن و باعث پیشگیری از تاثیر مخرب سردی و رطوبت روی بدن می‌شوند.

در فصل زمستان که هوا سرد است تاکید می‌شود تا با گرم نگه داشتن اعضای بدن مخصوصا کمر و پاها از بروز سکته و دیگر بیماری‌ها مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید. استفاده از کرسی، بهترین روش به منظور گرم نگه داشتن اعضای بدن و ممانعت از نفوذ سرما می‌باشد.

جمع بندی:

استفاده از کرسی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌های ایجاد گرما می‌باشد. این وسیله از یک میز یا چهارپایه در ابعاد یک در یک متر ساخته شده و طول آن از زمین حدوداً می‌تواند ۶۰ سانتی متر باشد. روی این میز یک لحاف ۷ در ۷ متر قرار می‌گیرد و از یک وسیله گرمایشی به منظور گرم کردن فضای زیر کرسی نیز استفاده می‌شود. کرسی‌ها در ایران جز به منظور گرم کردن، می‌تواند وسیله‌ای نوستالژیک و خاطره انگیز نیز باشد زیرا استفاده از آن از زمان‌های قدیم مرسوم بوده است.

امروزه با امکان گسترده استفاده از برق، کرسی‌های سنتی جای خود را به نمونه‌های مدرن آن داده‌اند. در این مدل کرسی‌های جدید از منقل یا بخاری‌های برقی کوچک استفاده می‌شود. این مسئله جز اهمیتی که در افزایش امنیت افرادی که از کرسی استفاده می‌کنند دارد، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود و از آنجا که این سیستم به صورت اتوماتیک کار می‌کند از سرد یا گرم شدن زیاد فضای زیر کرسی جلوگیری می‌کند.

در کل استفاده از کرسی‌ها جز به منظور فراهم کردن فضای گرم و دلنشین، فواید زیادی برای بدن دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش خون رسانی و خون سازی، بهبود آرتروز و روماتیسم، کمک به کاهش قند خون، افزایش حافظه و… اشاره کرد. شما کاربران عزیز می‌توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع کرسی برقی اتوماتیک با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید