مقالات تخصصی برق

چراغ چمنی چیست؟

چراغ چمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ چمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای مدرن امروز، نورپردازی محیط نه فقط از جهت روشنایی بلکه به منظور ایجاد جذابیت و هر چه زیباتر به نظر رسیدن محوطه باز ساختمانی برای عموم مردم اهمیت زیادی دارد و طراحان سعی بر استفاده صیح از ابزار نورپردازی جهت انجام این امر دارند. بنابراین باتوجه به محبوبیت نورپردازی برای روشنایی فضا، نورپردازی و ایجاد جذابیت بصری محیط‌های مختلف مثلاً ویلا، باغ، حیاط، باغچه و یا حتی فضاهای سبز عمومی مانند پارک‌ها و پیاده روها از محصولات متنوعی می‌توان استفاده کرد. چراغ چمنی مدرن یکی از انواع این محصولات است. به طور کلی چراغ چمنی یکی از انواع مختلف چراغ‌هایی است که به منظور روشنایی و زیباسازی محوطه باغ حیاط و ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چراغ‌ها معمولاً جهت نورپردازی چمن درختان و گیاهان و… استفاده می‌شوند. چراغ چمنی با نام‌های چراغ محوطه‌ای چراغ باغی و یا چراغ حیاطی نیز شناخته می‌شود. استفاده از انواع مختلف این چراغ‌ها با طرح‌های متنوع می‌تواند محوطه باغ یا ویلای شما را زیباتر کرده و فضای دلنشینی را برای محوطه مد نظر شما ایجاد کند. به علاوه با روشن کردن فضای اطراف امکان برگزاری مهمانی‌های شبانه و شب نشینی‌های خانوادگی را برای شما فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم چراغ چمنی چیست و چه کاربردهایی دارد. شما همراهان عزیز اگر قصد خرید چراغ چمنی دارید و می‌خواهید با این محصولات بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

طراحی و شکل ظاهری چراغ چمنی:

چراغ‌های چمنی مدرن از لحاظ ظاهر به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند. بعضی از آنها دایره‌ای شکل هستند و بقیه نیز به صورت چهارگوش تولید می‌شوند. البته با توجه به سلیقه تولیدکننده، این چراغ‌ها با شکل‌های متفاوت دیگری نیز می‌توانند تولید شوند ولی بیشتر اوقات، طراحی آنها به صورت دایره و چهارگوش است.

 

چراغ چمنی چیست؟

برای خرید انواع چراغ چمنی اینجا کلیک کنید.

انواع چراغ چمنی چیست؟

امروزه تنوع بالایی در طرح و رنگ چراغ‌های چمنی مدرن وجود دارد بعضی از آنها طراحی مدرنتری نسبت به بقیه دارند و برای استفاده در محیط‌هایی با طراحی مدرن و شیک به سبک امروزی مناسب هستند و انواع دیگری از آنها نیز طراحی سنتی و کاربرد متفاوت با مدل مدرن این محصولات دارند. هر دو مدل، می‌توانند در محیطی که مورد استفاده قرار می‌گیرند جذابیت بصری ایجاد کنند. این محصولات انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

1_ چراغ چمنی پایه کوتاه یا بلند:

این مدل چراغ همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند پایه‌ی کوتاه یا بلند داشته باشد و به وسیله این پایه روی زمین نصب شود. در طراحی و ساخت چراغ‌های پایه کوتاه یا بلند به طور معمول از لامپ‌های ال ای دی کم مصرف استفاده شده و با بهره بردن از این نوع چراغ می‌توان فضایی ۲ تا ۴ متری از اطراف چراغ را روشن کرد. معمولاً ارتفاع پایه این چراغ‌ها بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر است که از مدل با ارتفاع آن در فضاهای بزرگ و وسیع مانند ویلا، باغ، فضای سبز عمومی و… و از مدل کوتاه‌تر آن در فضای محدود مانند باغچه استفاده می‌شود. جنس پایه این مدل چراغ از پلاستیک، چدن، آلومینیوم دایکا و یا آهن است که در برابر برف و باران و زنگ زدگی ناشی از رطوبت مقاومت می‌کند. این چراغ‌ها را در رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، سفید، نقره‌ای، مسی و برنزی می‌توان مطابق با سلیقه شخصی تهیه کرد.

چراغ چمنی پایه کوتاه

2_ چراغ چمنی دفنی:

چراغ چمنی مدرن دفنی نوعی دیگر از انواع مختلف چراغ‌های چمنی است و به صورت دفنی داخل زمین قرار می‌گیرد. این چراغ‌ها پایه ندارند و به طور مستقیم داخل زمین یا خاک نصب می‌شوند و نورپردازی را از کف انجام می‌دهند. از این مدل چراغ چمنی معمولاً برای نورپردازی چمن گیاهان و درختان، زیر پله، نمای ساختمان و… استفاده می‌شود و جلوه زیبا و چشم نوازی را به فضای مد نظر شما می‌بخشد. از دیگر استفاده‌های این چراغ می‌توان به نورپردازی کف یا لبه‌های استخر اشاره کرد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز برای استفاده از آن در شب باعث ایجاد جلوه‌ای شیک و جذاب نیز می‌شود. چراغ دفنی چمنی در انواع متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توان با هر سلیقه‌ای آنها را تهیه و استفاده کرد. در ساخت این چراغ‌ها از استیل ضد زنگ، شیشه مقاوم یا پلاستیک فشرده استفاده شده است و تکنولوژی بکار رفته در ساخت آنها به گونه‌ای است که هنگام آبیاری گیاهان، آب به درون چراغ نفوذ نمی‌کند و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورد. این چراغ رنگ‌های متنوعی مانند زرد، آبی، سفید، سبز و… دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های چراغ چمنی دفنی می‌توان به طول عمر زیاد، مقاومت در برابر نفوذ و رطوبت و نوربالا اشاره کرد.

چراغ چمنی دفنی چیست؟

3_ چراغ چمنی خورشیدی یا سولار:

این مدل از چراغ‌های چمنی مدرن، ظاهری بسیار زیبا و لوکس دارد که می‌تواند در ایجاد فضایی چشم‌نواز و شیک برای محوطه ویلا و باغ شما بسیار تاثیر گذار باشد. نحوه کار این دسته از چراغ‌ها از طریق جذب انرژی خورشید در طول روز در باطری‌شان است که این انرژی ذخیره شده را به صورت انرژی نورانی به مدت ۸ ساعت در شب به محیط پس می‌دهند. در نتیجه استفاده از این مدل چراغ باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌شود. در این چراغ‌ها از لامپ ال ای دی استفاده شده است و بدنه آنها نیز از جنس آلومینیم یا پلاستیک بوده و طراحی آن به صورت مکعب و مشبک است.

چراغ چمنی خورشیدی چیست؟

4_ چراغ چمنی جت لایت:

یکی دیگر از مدل‌های چراغ چمنی چراغ ال ای دی یا جت لایت است. این محصول نور را با زاویه ۴۵ درجه و تا فاصله چهار متری از خود ساطع می‌کند. پایه این چراغ‌ها بسیار مقاوم است و به وسیله آن در زمین نصب می‌شود رنگ بندی لامپ‌های ال ای دی استفاده شده در آن بسیار متنوع است و آنها را در رنگهای مهتابی، سبز، آبی، زرد و قرمز می‌توان با توجه به سلیقه‌ی شخصی تهیه کرد.

چراغ چمنی جت لایت چیست؟

چراغ‎‌های چمنی در چهار مدل پایه دار، دفنی، سولار و جت لایت طراحی و تولید می‌شوند.

طراحی چراغ چمنی:

طراحی این چراغ‌ها می‌تواند به هر شکلی انجام شود و با توجه به تنوع بالایی که دارند می‌توان مطابق با هر سلیقه‌ای از این چراغ‌ها برای نورپردازی فضای مد نظر استفاده کرد. برای مثال می‌توان چراغ چمنی مثلثی سه لایه، کتابی دو طرفه، مکعبی چهار طرفه، کره‌ای شکل و… را نام برد.

قیمت چراغ چمنی مدرن:

همانطور که می‌دانید، چراغ‌های چمنی مدرن انواع متفاوتی دارند که قیمت هر کدام از آنها متفاوت با دیگری می‌باشد. برای این چراغ‌ها به خاطر تورم موجود در جامعه نمی‌توان قیمت مشخصی تعیین کرد زیرا به صورت روزانه قیمت این چراغ‌ها تغییر می‌کند و ممکن است کمتر یا بیشتر شود. ولی می‌توان گفت که این چراغ‌ها معمولاً قیمت مناسبی دارند و با توجه به کاربردهای فراوان آنها، ارزش هزینه کردن دارند زیرا می‌توان با یک بار هزینه، سال‌های طولانی از این چراغ‌ها بدون هیچ گونه آسیب و مشکلی استفاده کرد.

چراغ چمنی فلزی

جمع ‌بندی:

امروزه از ابزار نورپردازی جز برای روشنایی محیط و امکان بهره بردن از فضای سبز در شب، برای ایجاد فضای زیبا و شیک و چشم‌نواز نیز استفاده می‌شود. چراغ چمنی مدرن یکی از انواع تجهیزات نورپردازی محسوب می‌شود. این چراغ‌ها در طرح‌ها (معمولا دایره یا چهارگوش) و رنگ‌های متنوع (مسی، برنزی، سفید، مشکی و…) طراحی و تولید می‌شوند و مناسب استفاده در فضاهایی مانند حیاط، ویلا، باغ، پیاده‌رو، پارک‌ها و… هستند. چراغ چمنی با توجه به فضایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند مانند چراغ چمنی دفنی، خورشیدی یا سولار، پایه کودتاه یا بلند، شعاع و جت لایت‌ها. این چراغ‌ها از مواد ویژه‌ای به منظور مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب ساخته شده‌اند و می‌توانند تا مدت‌های طولانی بی هیچ مشکلی از آنها استفاده کرد. در این مقاله تلاش کردیم برای شما همراهان عزیز به صورت کامل توضیح دهیم که چراغ چمنی چیست و چه کاربردی دارد. شما کاربران گرامی برای استعلام قیمت و خرید انواع چراغ چمنی مدرن می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید