مقالات تخصصی برق

راهنمای خرید انواع چراغ پارکی مدرن

چراغ پارکی مدرن

همانطور که می‌دانید روشن بودن فضای باز نیز همچون فضای بسته اهمیت زیادی دارد. مخصوصاً به هنگام شب، نیاز به نور برای روشنایی بخشیدن به فضا، امکان استفاده و لذت بردن از پارک‌ها و حتی به منظور افزایش امنیت، بیشتر احساس می‌شود. برای تحقق این امر نیاز به چراغ و لامپ داریم. این چراغ‌ها می‌توانند انواع مختلف و متنوعی داشته باشند ولی یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین چراغ‌ها در کار نورپردازی، چراغ پارکی مدرن است. شما کاربران عزیز اگر قصد انتخاب و خرید چراغ‌های پارکی مدرن را دارید و می‌خواهید با این محصولات بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

چراغ پارکی چیست؟

یکی از انواع چراغ که ظاهری ویژه و خاص دارند و امکان استفاده از آنها در پارک‌ها، ویلاها، باغ رستوران‌های سنتی، تالارها، فضاهای سبز، خیابان‌ها و… وجود دارد. این چراغ‌ها روی یک پایه نصب می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند زیبای خاصی به فضا ببخشند.

مزایای استفاده از چراغ پارکی مدرن:

ایجاد فضایی زیبا در شهر به وسیله نورپردازی اهمیت زیادی دارد به همین خاطر طراحی و ساخت پایه چراغ‌های پارکی نقش زیادی در ایجاد این فضای زیبا و چشم نواز خواهد داشت. وجود درخت‌های بلند در اطراف خیابان، داخل محوطه پارک‌ها و باغ‌ها هنگام شب باعث به وجود آمدن سایه‌های تاریک خواهد شد.

با اینکه تیرهای چراغ برق تا حدودی روشنایی را به فضا می‌بخشند اما این نور کافی نیست و برای ایجاد نور کافی و مناسب لازم است از چراغ‌های پارکی استفاده کرد چون این چراغ‌ها مانند تیرهای چراغ برق ارتفاع زیادی ندارند بلکه با ارتفاع نسبتاً کم، متناسب با محل قرارگیری طراحی و ساخته می‌شوند.

طرح‌های متنوع قیمت مناسب نور کافی و زیبا و موارد دیگر نیز باعث شده است که این چراغ‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار باشند و در سراسر فضاهای شهری از آنها استفاده شود.

استفاده مناسب از این چراغ‌ها می‌تواند به فضا، هویت ببخشد. چون چیدمان یک فضا با انجام نورپردازی مناسب بیشتر به چشم می‌آید و باعث ایجاد جذابیت بیشتر و زیباتر به نظر رسیدن فضای شهر می‌شود. این کار را می‌توان با بهره بردن از جلوه‌های مختلف نورپردازی به وسیله چراغ پارکی انجام داد.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از چراغ‌های پارکی ایجاد امنیت کافی برای مردمی اسب که دوست دارند در زمان شب از فضاهای باز مانند پارک‌ها استفاده کنند. همچنین این چراغ‌ها را می‌توان با کمک یک کنترل کننده چند مرحله‌ای پویا حتی از راه دور نیز کنترل کرد این کار باعث صرفه جویی در حداقل ۴۰ درصد انرژی در سال می‌شود.

از آنجا که ممکن است مردم هنگام اثر یا زمانی که هوا تاریک است کمتر از زمان روشنایی از خانه خارج شوند بنابراین لازم به روشن بودن زیاد فضا نداریم. در نتیجه استفاده از چراغ‌های پارکی به جز صرفه‌جویی برای ایجاد نور مناسب نیز که نه زیاد باشد نه کم ضروری است.

چراغ پارکی مدرن چیست؟

برای خرید انواع چراغ پارکی مدرن اینجا کلیک کنید.

خصوصیات چراغ پارکی مدرن:

این چراغ‌ها تنوع زیادی دارند. ظاهر آنها می‌تواند سلطنتی و سنتی باشد یا مدرن و امروزی. لامپ‌های آن را در انواع ساده و رنگی مناسب برای هر سلیقه‌ای و با توجه به فضایی که در آن به کار می‌رود می‌توان تهیه کرد. انتخاب مناسب پایه و لامپ می‌تواند بهترین حالت نور و روشنایی را برای فضای شما به وجود آورد.

این چراغ‌های پارکی مدرن محدودیتی در استفاده ندارند. مثلاً می‌توان از آنها در تمام مناطق آب و هوایی و در هر ارتفاعی استفاده کرد و این از مهم‌ترین ویژگی‌های آنها به حساب می‌آید. چراغ‌های پارکی مدرن را می‌توان به شکل‌های دیگری نیز نام برد مانند چراغ‌های دیواری، چراغ‌های حیاطی، چراغ خیابانی، چراغ باغی و… که این مدل‌ها نیز مانند چراغ پارکی ارتفاع زیادی ندارند. همه‌ی این مدل چراغ‌ها از یک خانواده محسوب شده و می‌توان در محیط ساختمان و محیط‌های داخلی برای نورپردازی از آنها استفاده کرد.

لازم است بدانید که در ساخت این چراغ‌ها از ورق آلومینیوم و آهن یا از پلی کربنات و پلی آمید و پلی اکرولین به عنوان مواد پلاستیکی مرغوب، استفاده می‌شود. بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن و همینطور از کربن دی اکسید جهت جوشکاری در ساخت پایه‌ها، آنها را به یکی از شیک‌ترین انتخاب‌ها برای چراغ‌های پارکی تبدیل کرده است. البته شما می‌توانید از مدل بدون پایه آنها که روی دیوار نصب می‌شود نیز برای فضاهایی مانند ویلاهای شخصی و حیاط استفاده کنید.

انواع پایه‌ی چراغ پارکی:

1_ پایه چراغ پارکی آلومینیومی:

این پایه‌ها به صورت یک تکه از ریخته گری آلومینیوم طراحی و ساخته می‌شود. ارتفاع آن معمولاً ۴۰/۲ متر است و ظاهری بسیار شکیل و زیبا دارد.

2 _پایه چراغ پارکی فولادی:

قیمت این مدل پایه چراغ پارکی نسبتاً بالا و به دلیل استفاده زیاد، سرعت تولید آن بالا می‌باشد. این مدل پایه چراغ پارکی طرفدار زیادی دارد و به دلیل استقامت زیادی که دارد از محبوب‌ترین انواع پایه چراغ پارکی محسوب می‌شود. ارتفاع آن حدوداً ۳متر بوده اما گاهی بنا به شرایط با ارتفاع ۵/۳ متر نیز تولید می‌شود.

کاربرد چراغ پارکی مدرن

چراغ‌های پارکی دارای طراحی مدرن و سلطنتی یا سنتی هستند.

نکاتی که قبل از تهیه چراغ پارکی مدرن لازم است بدانیم:

  • از مهم‌ترین موضوعی که باید هنگام خرید چراغ پارکی مدرن بدانید جنس بدنه آن است زیرا کیفیت چراغ پارکی به این موضوع بستگی دارد. از آنجا که این چراغ‌ها معمولاً در فضاهای باز استفاده می‌شوند و مدت طولانی در معرض هوای مرطوب، تابش خورشید، وزش باد، گرد و غبار و… قرار دارند لازم است که در ساخت آنها از مواد درجه یک استفاده شده باشد تا عملکرد مناسبی داشته باشد و طول عمر آن کاهش نیابد. بهترین نوع چراغ‌های پارکی بدنه‌ای از جنس فلز آلومینیوم یا آهن یا پلی کربنات پلی آمید دارند.
  • مورد دیگری که باید به آن توجه کنید طراحی هد یا سری چراغ که یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده این محصول محسوب می‌شود. سری چراغ حیاطی رابطه‌ای مستقیم با نحوه تابش نور و نورپردازی چراغ دارد بنابراین به گونه‌ای باید طراحی شده باشد که بیشترین میزان نور را بتواند به محیط بتاباند. یکی دیگر از المان‌های مهم، وزن چراغ است. چراغ‌های پارکی لازم است وزن کمی داشته باشند تا نصب آن راحتتر، امکان آسیب رسیدن به آنها کمتر و ایمنی‌شان تضمین‌شده باشد.
  • رنگ و طرح چراغ‌ها نیز که به سلیقه شخصی بستگی دارد اما برای آنکه انتخاب مناسبتری داشته باشید لازم است که به نوع معماری و سبک طراحی اجرا شده در محلی که قصد استفاده از چراغ پارکی دارید توجه کنید. هرچه این چراغ‌ها مطابق با حس و حال سبک طراحی ساختمان باشد، جذابیت بیشتری به فضا می‌بخشد.
  • از آنجا که معمولاً این چراغ‌ها در تعداد زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین لازم است به هزینه‌های برق و مصرف انرژی آنها نیز توجه داشت. برای صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین کمتر کردن هزینه‌ها، می‌توان از لامپ‌های کم مصرف ال ای دی در این چراغ‌ها استفاده کرد. این لامپ‌ها در رنگ‌های زیاد و متنوع در بازار وجود دارند و با کمترین مصرف انرژی بیشترین نور را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.
  • پس از تمام این موارد، دقت به قیمت چراغ پارکی مدرن در دستور کار قرار می‌گیرد. این چراغ‌ها قیمت مقطوع و ثابتی ندارند و قیمت آنها با توجه به جنس محصول و بدنه و همچنین مدل آن تعیین می‌شود. البته با توجه به تورم، ممکن است قیمت آنها مدام کم یا زیاد شود.

نورپردازی با چراغ پارکی مدرن

جمع بندی:

امروزه با توجه به استفاده مردم از فضاهای سبز و پارک‌ها در طول شب، لازم است که روشنایی کافی در این پارک‌ها وجود داشته باشد. از طرفی در دنیای مدرن امروز، استفاده از انواع چراغ‌ها جهت نورپردازی و ایجاد فضایی خاص شیک و جذاب اهمیت دو چندان دارد.

از محبوب‌ترین وسیله‌هایی که در این امر می‌توان از آن استفاده کرد، چراغ پارکی مدرن را می‌توان نام برد. در ساخت این چراغ‌ها از ورق‌های آلومینیوم و آهن، همچنین از پلی کربنات، پلی آمید و پلی اکرولین به‌عنوان مواد پلاستیکی مرغوب، استفاده شده است. از ویژگی‌های این چراغ‌ها پایه‌های روشن و ظریف را می‌توان ذکر کرد که با توجه به طراحی‌های متنوع و شیکی که دارند، نقش بسزایی در ایجاد جذابیت بصری هرچه بیشتر ایفا می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این چراغ‌ها عدم محدودیت در استفاده از آنهاست به گونه‌ای که می‌توان در هر شرایط آب و هوایی اعم از مرطوب، گرم و خشک، بارانی و… از آنها استفاده کرد همچنین در برابر نفوذ گرد و غبار و حشرات به درون محفظه لامپ، مقاوم هستند.

پایه آنها می‌تواند از جنس آلومینیوم یا فولاد باشد و ارتفاعی در حدود ۴۰/۲ تا ۳ یا گاهی ۵/۳ متر دارند. کنترل این چراغ‌ها از راه دور نیز می‌تواند انجام شود و با توجه به استفاده از لامپ‌های کم مصرف یا ال ای دی در آنها در مصرف انرژی و هزینه‌های برق نیز صرفه جویی می‌شود. شما کاربران عزیز می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت بروز و خرید انواع چراغ پارکی مدرن با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید