مقالات تخصصی برق

لامپ هوشمند چگونه کار می کند؟

لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند چگونه کار می کنند؟

ادغام فناوری هوشمند در خانه شما می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر ندانید از کجا شروع کنید. با این حال، لامپ های هوشمند مقرون به صرفه و ساده هستند، و آنها را به اولین قدم عالی برای انتقال خانه شما به خانه هوشمند تبدیل می کند.

لامپ‌های هوشمند بسیار شبیه به لامپ‌های معمولی رشته‌ای هستند، اما لامپ‌های هوشمند می‌توانند با گوشی هوشمند، تبلت یا دستگاه تلفن همراه همکاری کنند. اغلب، این اتصال با استفاده از یک “هاب” مانند پل Philips Hue، که به عنوان دروازه ای بین لامپ های هوشمند خانه و تلفن یا تبلت شما عمل میکند، انجام می شود. هاب به یک پورت در روتر شما متصل است، اما گاهی اوقات، لامپ های هوشمند اصلا هاب هوشمند ندارند.

فن آوری بی سیم در خود لامپ تعبیه شده است تا پیام هایی را بین دستگاه شما، هاب (در صورت وجود) و لامپ ارسال کند که در نتیجه لامپ روشن یا خاموش می شود، رنگ ها تغییر می کند، کم نور می شود یا روشن می شود.

چگونه یک لامپ هوشمند تنظیم کنم؟

راه اندازی یک لامپ هوشمند ساده است، زیرا نیازی به نصب سنگین مانند حفاری یا سیم کشی مجدد ندارد. دستورالعمل ها برای هر لامپ ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی، برای راه اندازی یک لامپ هوشمند:

هاب را به برق وصل کنید. اگر لامپ هوشمند شما دارای هاب است، هاب را به روتر خود وصل کنید. از شر لامپ های رشته ای خلاص شوید. لامپ قدیمی خود را بردارید و لامپ هوشمند را به چراغ مورد نظر پیچ کنید.
به فروشگاه برنامه مراجعه کنید. اپلیکیشن موبایل وابسته به برند لامپ خریداری شده را دانلود کنید. لامپ را به برنامه وصل کنید. لامپ را با برنامه موبایل جفت کنید.
لامپ های خود را نام ببرید لامپ ها را به طور مستقیم برچسب بزنید، مانند «چراغ رومیزی اتاق خواب»، تا در صورت جفت کردن چند لامپ، مشخص شود که چه لامپی را کنترل می کنید.

لامپ های هوشمند

کجا می توانم از لامپ های هوشمند استفاده کنم؟

می‌توانید از لامپ‌های هوشمند در هر جایی که از لامپ‌های معمولی استفاده می‌کنید استفاده کنید، اما این لامپ‌ها برای چراغ‌های رومیزی و وسایلی که به کلیدهای دیواری متصل نیستند، مناسب‌تر هستند. در این شرایط، یک کلید چراغ هوشمند به طور بالقوه می تواند راه حل بهتری باشد. علاوه بر این، لامپ‌های هوشمند ممکن است برای چراغ‌هایی مانند پنکه‌های سقفی مناسب نباشند، زیرا برخی از لامپ‌های هوشمند، به‌ویژه لامپ‌های بدون هاب، می‌توانند حجیم باشند.

لامپ هوشمند چیست؟

لامپ‌های هوشمند وسایل روشنایی هستند که می‌توانید به‌صورت بی‌سیم از طریق کنترل از راه دور آن‌ها را کنترل کنید. به این ترتیب، می‌توانید آنها را از اتاق‌های مختلف کنترل کنید، یا حتی ترکیب‌های مختلفی از چراغ‌ها را تنظیم کنید که بر اساس زمان روز متفاوت هستند.

لامپ‌های هوشمند بیشتر از لامپ‌های معمولی دوام می‌آورند و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه‌تر هستند. به زودی به جزئیات بیشتری در مورد آن خواهیم پرداخت.

مزایای لامپ های هوشمند:

سهولت نصب تنها چیزی نیست که لامپ های هوشمند با آن شناخته میشوند. سایر مزایای لامپ های هوشمند عبارتند از:

مصرف انرژی کمتر: لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) یا لامپ های دیود ساطع کننده نور (LED) میزان برق مورد نیاز را کاهش می دهند. آنها 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای سنتی مصرف می کنند
طول عمر طولانی: لامپ های رشته ای متوسط ​​دارای طول عمر 750 تا 2000 ساعت هستند، در حالی که چراغ های هوشمند LED می توانند تا 50000 ساعت کار کنند.
امنیت: بسیاری از لامپ های هوشمند دارای ویژگی های تشخیص حرکت هستند و در صورت ورود شخصی به اتاق روشن می شوند.
سفارشی‌سازی نور برای رنگ و روشنایی: می‌توانید رنگ و روشنایی لامپ را تغییر دهید، «صحنه‌های» مختلف را متناسب با حالات مختلف خود طراحی کنید.
زمان‌بندی: می‌توانید یک برنامه از پیش تعیین‌شده برای روشن و خاموش شدن چراغ‌ها تنظیم کنید.

صرفه جویی در انرژی: برنامه ریزی زمانی که چراغ ها روشن و خاموش می شوند همچنین می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد، زیرا هرگز به طور تصادفی چراغ ها را روشن نمی کنید.

لامپ های هوشمند

انواع لامپ هوشمند:

طیف وسیعی از لامپ های هوشمند با شکل های مختلف لامپ و اندازه های پایه وجود دارد. هر لامپ دارای کدی متشکل از یک حرف و یک عدد مانند A19،4 است، بنابراین باید توجه داشته باشید که چه نوع لامپ به عنوان لامپ سازگار با لامپ شما ذکر شده است، چه چراغ رومیزی یا پنکه سقفی. رایج ترین لامپ های خانگی A19 و E26 هستند.

آیا لامپ های هوشمند ارزش خرید دارند؟

اگرچه تغییر از لامپ‌های معمولی به لامپ‌های هوشمند هزینه‌ای دارد، اما لامپ‌های هوشمند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. از آنجایی که لامپ های هوشمند LED هستند، کارایی بالایی دارند و به اندازه لامپ های رشته ای انرژی مصرف نمی کنند. علاوه بر این، برنامه ریزی لامپ های هوشمند به این معنی است که وقتی کسی در خانه نیست، چراغ ها هرگز روشن نمی شوند. و اگر تصادفاً آنها را به طور تصادفی روشن بگذارید، می توانید آنها را از راه دور خاموش کنید و صرفه جویی در مصرف انرژی را بسیار آسان می کند.

و با صرفه جویی در انرژی، پول پس انداز می شود! لامپ های هوشمند می توانند بین 15 تا 25 سال عمر کنند، برخلاف لامپ های رشته ای که فقط یک سال عمر می کنند.

با این حال، لامپ‌های هوشمند حتی زمانی که چراغ‌ها خاموش هستند، انرژی مصرف می‌کنند، زیرا همیشه به وای‌فای متصل هستند. اگر می‌خواهید لوازم خانگی هوشمند را آزمایش کنید، لامپ‌های هوشمند می‌توانند مقدمه خوبی باشند تا ببینید که چگونه زندگی هوشمند را دوست دارید.

لامپ های هوشمند چقدر عمر می کنند؟

لامپ های هوشمند LED می توانند تا 50000 ساعت دوام بیاورند، در حالی که لامپ های CFL فشرده می توانند تا 20000 ساعت دوام بیاورند.

آیا لامپ های هوشمند منسوخ می شوند؟

فن آوری لامپ به سرعت در حال پیشرفت است و در حال توسعه هستند. بعید به نظر می رسد که لامپ های هوشمند به این زودی منسوخ شوند، به ویژه به این دلیل که لامپ های رشته ای در حال حذف شدن تدریجی از خانه ها هستند. لامپ ها، اگر تا به حال نکرده اید.

لامپ های هوشمند

در یک لامپ هوشمند به دنبال چه چیزی باشم؟

هنگام انتخاب یک لامپ هوشمند باید چندین ویژگی و تنظیمات را در نظر گرفت. در زیر مهمترین آنها را برجسته کرده ایم:

آیا به هاب نیاز دارد؟ همه لامپ های هوشمند نیاز به هاب ندارند، اما اگر سخت افزار در خود لامپ تعبیه شده باشد، ظاهر حجیم تری خواهد داشت.
رنگ های مختلف / طیف رنگ: این قسمت سرگرم کننده لامپ های هوشمند است زیرا می توانید از طیف رنگی کامل انتخاب کنید. این بدان معناست که بدون نیاز به یک چشم انداز نورپردازی رنگارنگ دائمی، حالات جالبی دارد.

توانایی‌های جفت‌سازی: اگر از دستیارهای صوتی Amazon Alexa، Google Assistant (Google Home) یا Siri (Apple HomeKit) استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این فناوری به صورت صوتی فعال است تا بتوانید نورها را با صدای خود کنترل کنید. البته، به بلندگوهای هوشمندی مانند Nest Mini یا Echo Dot With Clock نیاز دارید.

طراحی: آیا لامپ سنتی به نظر می رسد، به خصوص اگر قرار باشد در وسایل روشنایی شما قابل مشاهده باشد؟
نحوه اتصال: به طور معمول، لامپ های هوشمند از طریق Wi-Fi متصل می شوند، اگرچه لامپ های بلوتوث، SmartThings، Z-Wave و Zigbee سازگار هستند.
اندازه: A19 شکل استاندارد لامپ است و E26 رایج ترین اندازه پایه برای لامپ ها است. مطمئن شوید که لامپ شما در وسیله روشنایی که می خواهید آن را در آن قرار دهید قرار می گیرد.

روشنایی: میزان روشنایی با وات اندازه گیری می شود و اکثر لامپ های هوشمند حدود 60 وات هستند.

ویژگی‌های زمان‌بندی: توانایی برنامه‌ریزی مزیت بزرگ لامپ‌های هوشمند است، بنابراین مطمئن شوید که انجام این کار از طریق برنامه دستگاه آسان است.
Geofencing: برخی از لامپ های هوشمند می توانند به GPS گوشی شما متصل شوند، بنابراین هنگام خروج از خانه، نور به طور خودکار خاموش می شود و هنگام ورود روشن می شود.

فرآیند نصب: اگر هاب وجود دارد، باید آن را به روتر خانه خود وصل کنید. با این حال، نصب هاب نباید بیش از 15 دقیقه طول بکشد.

لامپ های هوشمند

جایگزین های این محصول:

در حالی که ما از طرفداران پر و پا قرص لامپ‌های هوشمند هستیم، جایگزین‌هایی وجود دارد که می‌خواهیم شما نیز درباره آنها بدانید:

سوئیچ های هوشمند: یک کلید هوشمند جریان برق را به یک منطقه خاص کنترل می کند و جایگزین یک کلید دیواری سنتی می شود. به اینترنت متصل می‌شود و می‌توانید آن را از طریق یک برنامه تلفن همراه یا دستیار صوتی مانند Google Assistant کنترل کنید. نصب سوئیچ چراغ هوشمند بیشتر از نصب یک لامپ هوشمند یک تعهد است، زیرا باید به سیم های سخت دیوار خود دسترسی داشته باشید. با این حال، هنوز هم می توان بدون کمک حرفه ای انجام داد. به علاوه، سوئیچ‌های هوشمند استفاده از روشنایی هوشمند را برای روشنایی‌های سقفی مانند چراغ‌های فرورفته یا دیوارکوب‌ها ممکن می‌سازد.
دوشاخه های هوشمند: دوشاخه های هوشمند آداپتورهایی هستند که به پریزهای دیواری موجود وصل می شوند. سپس، یک دستگاه الکترونیکی کوچک را در آن آداپتورها قرار می دهید. می‌توانید دوشاخه‌ها را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کنید و دستگاه‌ها را از راه دور روشن کنید، حتی اگر «هوشمند» نباشند. دوشاخه های هوشمند به خوبی برای کنترل لامپ هایی که به برق وصل هستند و نه سیم کشی شده مانند یک لامپ زمینی کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید