مقالات تخصصی برق

تشخیص اصالت محصولات هادی نور و معرفی برندهای متفرقه

تشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی یا جعلی جنس آلومینیوم و آهن هادی نور، در برابر اصلی نفیس نور

تشخیص اصالت محصولات هادی نور و معرفی برندهای متفرقه

گشت و گذارهای اخیر ما در بازارهای مرکزی شهر و حومه سؤالی را مطرح کرد که بسیاری از افراد متخصص علاقه‌مند به یافتن پاسخ آن هستند:“سیم و کابل‌های تقلبی چگونه به بازار راه پیدا می‌کنند و بدون بررسی و تشخیص اصالت آن، در دسترس فروشندگان و مشتریان قرار می‌گیرند؟” به عنوان دغدغه‌ای که برقکاران، فروشندگان، مصرف‌کنندگان سیم و کابل و ما در هادی نور اغلب با آن روبرو هستیم، احساس کردیم که بسیار مهم است که علت آن را بدانیم و به شما نیز گزارش دهیم.

تشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورچگونه سیم و کابل تقلبی وارد بازار ایران می‌شود؟

تنها اقلام پوشیدنی یا آرایشی نیست که در بازار کالاهای تقلبی یافت می‌‌شوند؛ بازارهای سیاه در سراسر جهان وجود دارند و هر چیزی اعم از داروهای تقلبی، قطعات تقلبی خودروها، لوازم‌خانگی و سیم و کابل تقلبی در این بازارها خرید و فروش می‌‌شوند. نکته مهم این است که این کالاهای تقلبی هم به خریدار و هم به فروشنده ضرر می‌‌رسانند. اما مشکل وقتی فراتر می‌رود که ما کالای تقلبی را در بازار و مراکز فروش و بر روی سایت‌های معتبر فروش آنلاین همانند دیجیکالا در دسترس می‌بینیم.

فعالیت آزادانه سایت‌های فروش و مراکز عمده در حالی صورت می‌گیرد که همواره قوانین و مراجع ذی‌الصلاح در رابطه با فروش اینگونه محصولات هشدار می‌دهند. در چند سال اخیر خرید و دسترسی به کالاهای تقلبی شدت بیشتری هم پیدا کرده است. یعنی دقیقا از زمانی که دلار گران شده، برند‌های معتبر به گونه‌ای به حاشیه رانده شده‌اند و محصولات سیم و کابل جعلی با نام‌های مشابه یا متفرقه در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. اکثر کالاهای موجود در این سایت‌ها و بازار از منابع غیر رسمی وارد شده‌اند و حکم قاچاق را دارند. این در حالی است که مهم‌ترین اصل در رعایت از حقوق مصرف‌کنندگان را پشتیبانی نمی‌کنند: این کالاها یا گارانتی ندارند و یا گارانتی‌های تقلبی را به خریداران ارائه می‌دهند.

سیم و کابل تقلبی در کجا تولید می‌شود؟

بیشتر کابل‌های نامرغوب در خارج از شهر تهیه می‌شود؛ اما نمی‌توان مبدا آن را به هیچ یک از شهرها یا مکان خاصی نسبت داد. تعداد واحدهای زیرپله‌ای تولید سیم و کابل در کشور به حدی زیاد است که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را ساماندهی کرد. در این کارگاه‌های زیرزمینی انبوهی از تولیدات سیم و کابل تقلبی تهیه می‌شود که نه مجوز تولید دارند و نه شرایط اصولی برای احداث کارگاه را فراهم کرده‌اند. در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط بسیاری از محصولات، غیر‌‌استاندارد یا تقلبی است.

این بدان معناست که مردم کالاهایی را مصرف می‌‌کنند که ایمن نیستند و کیفیت و دوام ندارند. ما معتقدیم که با این کار نه تنها پول و اعتبار افراد و فروشگاه‌هایی که این محصولات را خریداری می‌‌کنند هدر می‌‌رود، بلکه این محصولات غیر‌‌استاندارد و تقلبی باعث خسارات مالی و حتی مرگ می‌‌شوند. علاوه بر كسانی كه در داخل كشور و در كارگاه های زيرپله‌ای اقدام به توليد سيم و كابل‌های تقلبی و غيراستاندارد كرده و با جعل آرم استاندارد، محصولات خود را به بازار عرضه می‌كنند، عده‌ای  از تجار كشورمان نيز با واردات انبوه و بی‌رويه سيم و كابل‌های چينی كه غالبا از كيفيت بسيار پايینی نيز برخوردارند عرصه را بر توليدكنندگان واقعی تنگ كرده‌اند.

سیم و کابل تقلبی چگونه آزمایش و شناسایی می شود (تشخیص اصالت محصولات هادی نور)؟

سیم و کابل هایی در بازار موجود هستند که مقدار مس کمتری نسبت به نیاز دارند یا به جای رشته‌های مس از رشته‌های cca (آلومینیوم با روکش مس) و یا ccs (آهن با روکش مس) استفاده کرده‌اند که منجر به کاهش هزینه در حدود 10 تا 40 درصد برای خریدار می‌شود. همچنین استفاده از عایق بی‌کیفیت در محصولات فیک بسیار رایج است. این موارد می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد سیم و کابل، آتش‌سوزی‌های الکتریکی و صدمات گسترده‌ای در شبکه برق و ساختمان شود و نباید به سادگی از این موراد رد شد. کم بودن متراژ محصول از مقدار اعلام شده روش دیگریست که افراد سودجو در این رابطه انجام می‌دهند.

تشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نوربا استفاده از روش‌های زیر می‌توانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید( سیم و کابل اصلی هادی نور):

از فروشنده معتبر فرم تاییدیه استاندارد بخواهید.

ما در ابتدا توصیه می‌کنیم که پیمانکاران برق فقط سیم و کابل‌هایی را خریداری کنند که از مراکز معتبر تهیه شده باشند. اگر کابلی ارزان به نظر می‌رسد یا معامله آنقدر خوب هست که به دور از واقعیت است، احتمالاً یک جای کار درست نیست. بررسی برچسب‌گذاری محصولات در سراسر زنجیره تامین بسیار مهم است. اگر کابل فاقد علامت گذاری یا علامت گذاری قابل شناسایی نیست، پیمانکار باید برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی آزمایش و بررسی صحیح محصول، با فروشنده تماس بگیرد یا شماره ثبت و استاندارد محصول را چک کند.

پس از بررسی مشخصات ظاهری محصول، مشخصات فنی سیم و کابل را چک کنید. وزن سیم و کابل پارامتر مهمی است که در نگاه اول می‌توان تا حدودی نظر قاطعی در مورد کیفیت محصول داد.

سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ را به عنوان استاندارد در مخاطبین خود ذخیره کنید.

داشتن علامت استاندارد بر روی محصول به تنهایی کافی نیست و ارائه کد ده رقمی استاندارد صحت علامت را تأیید می‌کند. با پیامک کردن کد ده رقمی به سامانه 10001517 اداره استاندارد اطلاعات، صحت گواهی شرکت و همچنین تاریخ انقضای آن را برای شما ارسال می‌کند.

فندک همراه داشته باشید.

یکی از روش‌های قطعی تشخیص مس بودن هادی سیم و کابل، گرفتن شعله زیر رشته‌های مس است: اگر در محصول از cca یا ccs استفاده شده باشد رشته‌ها آب می‌شوند و به اصطلاح ریزش می‌کنند اما در رشته‌های مسی، تنها رنگ آنها تغییر می‌کند و به سیاه یا قرمز تبدیل می‌شود.

شرکت‌های جعلی سیم و کابل را بشناسید، ما نیز آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

در طول دو دهه فعالیت شرکت، ما محصولات بی‌کیفیت زیادی را در بازار مشاهده کرده‌ایم که با برند مشابه هادی نور یا مارک‌های متفرقه وجود داشته‌اند. تصاویر و اسامی آن‌ها را جمع‌آوری کردیم و با کمک مراجع قضایی، تولیدکنندگان و همچنین فروشگاه‌هایی که این کالاها را به فروش می‌رساندند را پلمب کردیم.

این اسامی با تصویرشان در اینجا آمده است:

  • هادی نور البرز
  • هادی نور خراسان
  • هادی نور پارسیان
  • زر سیم هادی نور گستران
  • هادی سیم خراسان
  • هادی طلایی
  • هادی نور ایران
  • هادی نور سپاهان
  • البرز افشان
  • نوین خراسان
  • هادی برق خراسان

تشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نورتشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نور

شما نیز اگر فروشنده یا برند متفرقه‌ای می‌شناسید برای ما از طریق سامانه پیامکی 300071973 ارسال کنید تا از این طریق اطلاع‌رسانی کنیم.

تشخیص اصالت محصولات هادی نور

در تصویر زیر تمامی اطلاعاتی که برای تشخیص اصالت محصولات هادی نور نیاز دارید آورده شده است.

تشخیص اصالت محصولات هادی نور گستر، انواع سیم و کابل تقلبی هادی نور، در برابر هادی نور اصلی نفیس نور#زیرساخت_سالم #جامعه_سالم #هادی_نور_اصلی

منبع: وبسایت هادی نور گستر

دیدگاهتان را بنویسید