مقالات عمومی

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر:

قبل از آموزش محاسبه مصرف برق ماینر، ارزش آن را دارد که به طور کامل اصول استخراج یکی از رمز ارزها به نام بیت کوین و چرایی نیاز به انرژی زیاد آن را توضیح دهیم. وقتی کسی بیت کوین استخراج می کند، کاری که واقعا انجام می دهد اضافه کردن و تأیید یک رکورد تراکنش جدید به بلاک چین است. دفتر کل بانک غیرمتمرکز که بیت کوین در آن معامله و توزیع می شود. برای ایجاد این رکورد جدید، ماینرهای کریپتو باید معادله پیچیده ای را که توسط سیستم بلاک چین ایجاد شده است، بشکنند.

به طور بالقوه ده ها هزار ماینر در هر لحظه برای شکستن همان کد مسابقه می دهند. فقط اولین نفری که معادله را حل میکند پاداش دریافت می کند (مگر اینکه بخشی از یک استخر ماینینگ باشید که اساساً گروهی از ماینرها هستند که توافق می کنند تلاش ها را برای افزایش شانس خود برای حل معادله ترکیب کنند). هرچه قدرت محاسباتی شما سریعتر باشد، شانس شما برای برنده شدن بیشتر است، بنابراین حل معادله ابتدا به تجهیزات قدرتمندی نیاز دارد که انرژی زیادی را مصرف می کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سال 2021 بازار کریپتو را تکان داد و گفت که شرکت او دیگر بیت کوین را برای خرید خودرو نمی پذیرد. استدلال او مربوط به مقدار زیادی انرژی تولید شده از سوخت فسیلی است که برای استخراج ارز دیجیتال مورد نیاز است. ماسک از آن زمان به بعد روش جدیدی را در پیش گرفته است و باتری های تسلا مگاپک را در ماه می به یک مرکز استخراج بیت کوین تگزاس تحویل می دهد.

بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و سایر رمزارزهای محبوب در سال 2021 به بالاترین حد خود رسیدند، همانطور که NFT های متکی به رمزنگاری، نگرانی ها را در مورد افزایش میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج سکه ها افزایش دادند. بر اساس گزارش تحقیقی با عنوان «بازبینی ردپای کربن بیت کوین» که در فوریه منتشر شد، با سقوط بازارهای کریپتو در سال 2022، استخراج کریپتو تقریباً به اندازه آرژانتین انرژی مصرف کرد و ردپای کربنی معادل یونان داشت. با افزایش صورت‌حساب انرژی برای استخراج کریپتو، میزان کربن و ضایعات نیز افزایش می‌یابد و به بحران فزاینده آب و هوایی می‌افزاید. در اینجا چیزی است که باید در مورد استخراج کریپتو و مصرف انرژی آن بدانید.

استخراج کریپتو چیست؟

هنگامی که بیت کوین معامله می شود، رایانه ها در سراسر جهان برای تکمیل محاسباتی که یک عدد هگزادسیمال 64 رقمی یا هش برای آن بیت کوین ایجاد می کند، رقابت می کنند. این هش به یک دفتر کل عمومی می رود تا هر کسی بتواند تایید کند که تراکنش برای آن بیت کوین خاص اتفاق افتاده است. رایانه ای که ابتدا محاسبات را حل می کند، پاداشی معادل 6.2 بیت کوین یا حدود 134000 دلار با قیمت های فعلی دریافت می کند. سایر ارزهای دیجیتال و NFT از فناوری‌های استخراج مشابه استفاده می‌کنند که به مصرف کلی انرژی کمک می‌کنند.

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

ریگ ماینینگ کریپتو چیست؟

این یک کامپیوتر بدون بُرد با چندین کارت گرافیک یا GPU به جای استاندارد تک کارته است و کار را برای تکمیل محاسبات انجام می دهد. Rigs معمولاً از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند Nvidia و AMD برای انجام محاسبات استفاده می‌کنند و به منابع تغذیه با وات بالا نیاز دارند. محبوبیت ماینینگ منجر به کمبود کارت گرافیک شد که به نوبه خود باعث افزایش ارزش آنها شد.

چرا استخراج کریپتو اینقدر انرژی بر است؟

برای شروع، کارت‌های گرافیک روی ریگ‌های استخراج ۲۴ ساعته کار می‌کنند. این انرژی بسیار بیشتری نسبت به مرور اینترنت مصرف می کند. یک دکل با سه پردازنده گرافیکی می تواند 1000 وات برق یا بیشتر در هنگام کار مصرف کند که معادل روشن بودن یک واحد AC پنجره ای با اندازه متوسط است. کسب و کارهای استخراج کریپتو می توانند صدها یا حتی هزاران دکل در یک مکان داشته باشند. یک مرکز ماینینگ در قزاقستان برای راه اندازی 50000 دستگاه ماینینگ مجهز است و مزرعه ماینینگ دیگری در چین با استخراج 750 بیت کوین در ماه، قبض برق ماهانه بیش از 1 میلیون دلار دارد.

دکل ها نه تنها نیرو می گیرند، بلکه گرما نیز تولید می کنند. هرچه دکل های بیشتری داشته باشید، گرمتر می شود. اگر نمی خواهید دکل های شما ذوب شوند، به خنک کننده نیاز دارید. بسیاری از ریگ های ماینینگ چندین فن کامپیوتری داخلی دارند. اما اگر چندین دکل دارید، اتاق به سرعت گرم می شود و نیاز به خنک کننده خارجی دارد. عملیات های کوچک، مانند کارهایی که توسط افراد انجام می شود، می توانند با یک فن معمولی ایستاده انجام شوند. با این حال، مراکز معدنی به سرمایش بسیار بیشتری نیاز دارند که به نوبه خود نیاز به برق بیشتری دارد.

تخمین زده می شود که برای استخراج یک بیت کوین به 1449 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) انرژی نیاز است. این همان مقدار انرژی است که یک خانواده متوسط ایالات متحده در حدود 13 سال مصرف می کند.

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

ماینینگ چقدر انرژی می گیرد؟

شاخص مصرف انرژی بیت کوین Digiconomist تخمین زده است که انجام یک تراکنش بیت کوین 1449 کیلووات ساعت یا معادل تقریباً 50 روز برق برای یک خانواده متوسط ایالات متحده است. برای بیان این موضوع، میانگین هزینه هر کیلووات ساعت در ایالات متحده نزدیک به 12 سنت است. این بدان معناست که یک تراکنش بیت کوین تقریباً 173 دلار قبض انرژی ایجاد می کند. بر اساس شاخص مصرف انرژی بیت کوین، استخراج بیت کوین تقریباً به اندازه آرژانتین انرژی مصرف می کند و در سطح سالانه 131.26 تراوات ساعت، استخراج کریپتو بر اساس مصرف انرژی در 30 کشور برتر جهان قرار می گیرد. مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین در پایان سال 2021 و ماه های ابتدایی سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و بیش از 200 تراوات ساعت مصرف کرد.

چرا آگاهی از قیمت و میزان مصرف برق مهم است؟

پرداخت قبوض برق مهم ترین هزینه برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در دراز مدت است. همچنین یک عامل حیاتی برای تعیین سودآوری استخراج است. به عبارتی دیگر هرچه هزینه پرادختی برای انرژی برق کمتر باشد میزان سود استخراج کننده بیشتر میشود. بسیاری از افراد که در مقیاس بزرگ شروع به استخراج ارز دیجیتال میکنند تنها به دلیل قیمت پایین انرژی در مکان‌های خاص اردوگاه یا مزرعه ایجاد می‌کنند. پس میتوان نتیجه گرفت آگاهی از میزان برق مصرفی و محاسبه صحیح بها آن در این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. میزان مصرف انرژی به دو عامل بستگی دارد، قیمت برقی که در آن قرار دارید و مصرف برق راه اندازی ماینینگ شما.
هنگامی که این اطلاعات را در اختیار دارید، می توانید محاسبه کنید که برای سخت افزار ماینینگ کریپتو چقدر برای برق هزینه میکنید.

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

روش اندازه گیری و محاسبه مصرف برق ماینر:

روش اول: برای مشخص شدن میزان کیلو وات ساعت کارکرد ماینر شما به یک کنتور برق فرعی تکفاز دیجیتال نیاز دارید. این کنتورهای برق با توجه به فرعی بودن نیازی به اخذ مجوز و تاییدیه اداره برق منطقه ندارند ولی باید در نظر داشته باشید که مانند کنتورهای اصلی قبض برق برای این کنتورها صادر نمیشود و شما برای مشخص شدن هزینه شما باید کیلو وات ساعت مصرفی توسط ماینر که کنتور به شما نشان میدهد را در تعرفه ادراه برق ضرب کنید و به راحتی شما میتوانید هم هزینه برق هم میزان برق مصرفی دقیق ماینر خود را به دست بیاورید. برای اتصال کنتور برق فرعی کافیست برق ورودی را به کنتور بدهید و از ترمینال خروجی آن به مصرف کننده که همان دستگاه ماینر است برسانید.

روش دوم: وات را در دکل ماینینگ خود پیدا کنید. وات را در ساعت استفاده شده در روز ضرب کنید. (24 ساعت)تقسیم بر 1000 (وات به کیلووات) ضرب در تعداد روز (30 روز).
Bitmain Antminer S9 مثال
1323 وات
1,323 وات x 24 ساعت = 31,752
31752 / 1000 = 31.752 کیلووات ساعت در روز
31.752 کیلووات ساعت در روز x 30 روز = 952.56 کیلووات ساعت در ماه

تبدیل کیلووات و وات:
یک کیلووات یک اندازه گیری استاندارد قدرت برای هر وسیله الکتریکی است. بیشتر اوقات ما وسایل الکترونیکی خود را بر حسب وات (W) اندازه می گیریم. با این حال، هنگامی که شما از تعداد وات خاصی استفاده می کنید، استفاده از کیلووات راحت تر است. از آنجایی که یک کیلووات برابر با 1000 وات است، به سادگی می توان گفت که 1 کیلووات یا 1 کیلووات است. برای محاسبه کیلو وات و وات کافی است در 1000 تقسیم یا ضرب کنید.

2 کیلو وات = 2000 وات (2 کیلووات x 1000 = 2000 وات)

2000 وات = 2 کیلو وات (2000 وات / 1000 = 2 کیلو وات)

تبدیل کیلووات و مگاوات (MW)

مگاوات، کیلووات و وات همگی بر 1000 بخش پذیرند. مگاوات برابر با 1000 کیلووات و 1000000 وات است. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. برای بدست آوردن تعداد مگاوات از کیلووات، باید مانند مثال های بالا، بر 1000 تقسیم کنید. برای بدست آوردن تعداد کیلووات از مگاوات باید در 1000 ضرب کنید.

2 مگاوات = 2000 کیلووات (2 مگاوات x 1000 = 2000 کیلووات)

2000 کیلووات = 2 مگاوات (2000 کیلووات / 1000 = 2 مگاوات)

2 MW = 2,000,000 W (2 MW x 1,000,000 = 2,000,000 W)

2,000,000 W = 2 MW (2,000,000 W / 1,000,000 = 2 MW)

محاسبه کیلووات ساعت (کیلووات ساعت)

همانطور که می بینید، رفت و برگشت از کیلووات به وات آسان است. اما در مورد کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) چطور؟ کیلووات ساعت کمی پیچیده تر است زیرا هم شامل توان و هم زمان می شود. چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما این مراحل را برای بدست آوردن کیلووات ساعت خود دنبال کنید.

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

چرا مصرف این همه انرژی برای محیط زیست مضر است؟

سوخت های فسیلی بیش از 60 درصد از منابع انرژی در ایالات متحده را تشکیل می دهند. اکثریت این درصد گاز طبیعی و اقلیت آن زغال سنگ است. دی اکسید کربن تولید شده توسط سوخت های فسیلی در اتمسفر آزاد می شود و در آنجا گرمای خورشید را جذب می کند و باعث ایجاد اثر گلخانه ای می شود. از آنجایی که دکل‌های معدنی انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، نیروگاه‌های نزدیک باید برق بیشتری تولید کنند تا جبران شود، که احتمال استفاده از سوخت‌های فسیلی بیشتری را افزایش می‌دهد. کشورهایی مانند مونتانا، نیویورک و کنتاکی که نیروگاه‌های زغال‌سنگ مشکل دارند، تلاش می‌کنند تا با جلب نظر شرکت‌های استخراج رمزارز، پول نقد کنند. موضوع زباله های الکترونیکی نیز وجود دارد. این می‌تواند شامل رایانه‌های خراب، سیم‌ها و سایر تجهیزاتی باشد که دیگر مورد نیاز تأسیسات معدن نیست. زباله های الکترونیکی استخراج بیت کوین 34 کیلوتن یا قابل مقایسه با مقدار تولید شده توسط هلند است.

در مورد این مشکل انرژی چه کاری انجام می شود؟

زیاد نیست. سومین مطالعه جهانی محک‌گذاری دارایی‌های رمزنگاری شده از دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از ماینرها تصمیم خود را بر اساس میزان پاداش روزانه بر اساس میزان سکه استخراج می‌کنند. مصرف انرژی تنها 30 درصد از انتخاب آنها را تشکیل می داد. با این حال، دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر با قیمت پایین، ماینرهای کریپتو را جذب می کند. استان سیچوان چین به دلیل برخورداری از نیروی برق آبی ارزان قیمت، دومین کشور از نظر تعداد معدنچیان را دارد. فصل بارانی آن به تولید انرژی زیادی کمک می کند که شهرها به دنبال شرکت های بلاک چین برای جابجایی هستند تا از هدر رفتن نیرو جلوگیری کنند. به دلیل نگرانی در مورد کمبود انرژی، چین در اواخر سال 2021 تأسیسات استخراج بیت کوین را سرکوب کرد، اما مزارع زیرزمینی شدند و دوباره دوباره شروع به کار کردند.

اپراتورهای اتریوم، دومین بلاک چین محبوب و پرمصرف پس از بیت کوین، در حال انجام کاری هستند تا میزان انرژی مصرفی ماینرهای آن را تغییر دهند. اتریوم 2.0 یک ارتقا در حال آزمایش است. به‌جای اینکه رایانه‌ها تلاش کنند محاسبات را حل کنند که به آن پروتکل اثبات کار گفته می‌شود رایانه‌ها به‌طور تصادفی برای ایجاد بلوک‌هایی برای بلاک چین انتخاب می‌شوند، در حالی که رایانه‌هایی که انتخاب نشده‌اند، آن بلوک‌های ایجاد شده را تأیید می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه ماینرها کار خود را انجام می دهند، هر ماینر باید 32 سکه اتر، که معادل 47000 دلار است، شرط بندی کند، از این رو اصطلاح این پروتکل: اثبات سهام است. این تغییر باید میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج اتریوم را تا 99.95 درصد کاهش دهد. اتریوم قرار است در 19 سپتامبر به پروتکل جدید منتقل شود، اما این تاریخ نهایی نیست. تعداد فزاینده‌ای از رمز ارزها – بیش از 19000 مورد از آنها وجود دارد – از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کنند که اتریوم 2.0 به آن منتقل می‌شود و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

محاسبه مصرف برق ماینر

محاسبه مصرف برق ماینر

دیدگاهتان را بنویسید