مقالات عمومی

مضرات امواج وای فای

مضرات امواج وای فای

مضرات وای فای:

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که مضرات امواج وای فای چیست. این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به دنیای مجازی معرفی شد. طبق نتایجی که از تحقیقات مختلف به دست رسیده است، وای فای می‌تواند اثرات بسیار مخربی روی سلامت مغز بر جای بگذارد که این مسئله در مورد کودکان اهمیت بیشتری دارد.

سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی، استرس، افسردگی، اختلالات خواب، اختلال در عملکرد مغز و حافظه و غیره را می‌توان به وای فای و اشعه‌های آن نسبت داد از این رو لازم است که این خطرات را جدی گرفته و ساعات زیادی از شبانه روز را به وای فای وابسته نباشید زیرا تاثیرات بیولوژیکی بسیار مضری شامل افزایش نفوذپذیری جریان خون مغز، تولید پروتئینهای استرس، اختلال متابولیسم سلول، اختلال در متابولیسم گلوکز مغز و شکستن زنجیره‌ای DNA دارد. بروز علائمی مانند خستگی، عصبانیت، سردردهای روزانه و اختلالات هضم غذا نیز از جمله تاثیرات مضرات امواج وای فای می‌باشد.

عوارض و خطرات استفاده بیش از حد از وای فای:

۱: وای فای باعث بی خوابی می‌شود: مطالعات نشان داده است که افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند تغییرات قابل توجهی در الگوی خوابشان ایجاد شده است و نسبت به سایر افراد دیرتر به خواب می‌روند.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که پس از ساعت‌ها کار کردن با گوشی تلفن همراه دچار بی خوابی شده‌اید در نتیجه به طور جدی توصیه می‌شود که نه تنها در ساعات انتهایی شبکه بدن آماده برای خواب است بلکه در خواب هم خودتان را در معرض تلفن همراه و دستگاه وای فای قرار ندهید. حتی شارژ کردن تلفن همراه در خواب هم می‌تواند باعث بی خوابی و مشکلات جدی برای مغز شود.

 

مضرات امواج وای فای

سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی، استرس، افسردگی، اختلالات خواب، اختلال در عملکرد مغز و حافظه و غیره را می‌توان به وای فای و اشعه‌های آن نسبت داد.

۲: باعث مختل شدن رشد و ترمیم سلول‌ها می‌شود: آزمایشی که برای اثبات این موضوع انجام شده است این است که تعدادی گیاه را در اتاقی بدون وای فای و تعداد دیگری را در اتاقی با حضور وای‌فای قرار دادند و پس از دو هفته نتایج به دست آمده همانی بود که پیش بینی می‌شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشد خاصی در آنها رخ نداده بود.

۳: استفاده از وای فای باعث ناباروری در زنان و مردان می‌شود: اشعه‌های الکترومغناطیسی و وای فای تنها روی اسپرم تاثیر منفی می‌گذارند و می‌توانند تخمدانها را هم مورد حمله قرار دهند. این شبکه‌ها و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هم سبب شکسته شدن DNA می‌شود.

با توجه به تحقیقات که در یک آزمایشگاه به مدت ۴۵ روز و هر روز ۲ ساعت موش‌ها را در معرض اشعه وای فای قرار می‌دادند پس از این ۴۵ روز متوجه شدند که موش‌های نر و موش‌های ماده باروری خود را تا حد بسیار زیادی از دست داده‌اند همچنین در موش‌های ماده لانه گزینی تخمدانها بسیار ضعیف شده بود.

۴: وای فای فعالیت‌های ذهنی زنان را تضعیف می‌کند: در تحقیقی که درباره تاثیر وای فای روی فعالیت‌های ذهنی انجام شد ۳۰ نفر به صورت داوطلبانه در آن شرکت کردند که شامل ۱۵ نفر زن و ۱۵ نفر مرد بود.

محققان ابتدا تست ساده از عملکردهای مغز افراد انجام دادند و سپس داوطلبان به مدت ۴۵ دقیقه در معرض کارکردن با وای فای با قدرت ۴/۲ مگاهرتزی قرار گرفتند. نتیجه این تحقیق برای زنان چندان خوشایند نبود زیرا پس از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه به مراتب ضعیفتر نسبت به قبل دریافتند.

۵: استفاده از وای فای برای کودکان می‌تواند به رشد آنها آسیب برساند: در سال ۲۰۰۹ محققانی از استرالیا پس از انجام مطالعات فراوان دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتئینها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رشد کودکان را تا حد بسیار زیادی کند می‌کند.

۶: وای فای می تواند باعث ابتلا به سرطان شود: سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات قطعی نرسیده است و در این زمینه بین پژوهشگران و محققان جهانی اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. اما با وجود این موضوع، نتیجه بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی امکان بروز تومورهای سرطانی را تا حد قابل توجهی افزایش داده است.

تفاوت‌های ساعت نجومی با ساعت فرمان:

ساعت نجومی را می‌توان مناسب با افق استان و موقعیت جغرافیایی تنظیم کرد و زمانی که برای فعال شدن به آن داده‌اید قطع و وصل می‌شود به عنوان مثال این ساعت تنظیم شده است که چهار ساعت پس از غروب آفتاب خاموش شود، در نتیجه با توجه به مبدا و حافظه‌ای که دارد در طول سال همیشه ۴ ساعت پس از غروب آفتاب خروجی را خاموش می‌کند. اما در ساعت فرمان تنها یکبار زمان مخصوص تنظیم می‌شود و این زمان در طول کل سال ثابت است.

مضرات امواج وای فای

چگونه می‌توان مضرات امواج وای فای را کاهش داد؟

ساده ترین و روشن ترین جوابی که می‌توان به این سوالات این است که تا حد امکان خود را از اشعه‌های وای فای دور نگهدارید. در واقع این ساده ترین روش کاهش خطرات وای فای است. همچنین لازم است حتماً پس از اینکه کارتان با وسایل الکتریکی نظیر لپ تاپ، موبایل، تبلت و غیره تمام شد از آنها فاصله بگیرید.

در صورتی که از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید نیز می‌توان آنها را خاموش کرد تا خطر کمتری داشته باشند. لازم به ذکر است که انواعی از دستگاه‌های انرژی در بازار وجود دارند که ادعا می‌شود هماهنگی و یا خنثی کردن اشعه وای فای را انجام می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده استفاده از این دستگاه‌ها تاثیری روی کم کردن مضرات اشعه وای فای ندارد و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

جمع بندی:

تحقیقات در طی سالهای مختلف نشان داده است که اشعه‌های وای فای ضررهای بسیاری دارد برای مثال می‌توان به ایجاد سرطان، تومور مغزی، آلزایمر، افسردگی، ناباروری، سرطان های مختلف در کودکان، بیماریهای قلبی، حساسیت الکتریکی، مختل شدن خواب و غیره اشاره کرد.

در صورتیکه تلاش کنید که استفاده از وای فای را به حداقل برسانید و راهکارهای کم کردن ضررهای آن را نیز به خوبی انجام دهید می‌توان امیدوار بود به داشتن انرژی بیشتر، احساس بهتر، بهبود خواب، احساس آرامش بیشتر، احساس درد کمتر در بدن، اتاق خنک تر و غیره در زندگی روزمره همه‌ی افراد لازم است بدانید که با چند راهکار از جمله استفاده کمتر از وسایل الکتریکی، خاموش کردن این وسیله‌ها و وای فای در زمان خواب، عدم شارژ کردن تلفن همراه در هنگام خواب، دوری کردن از این وسیله ها زمانی که نیازی به آنها ندارید و غیره میتوان مضرات ناشی از اشعه آنها را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید