مقالات تخصصی برق

چراغ تونلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ تونلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ تونلی چیست؟

نوعی چراغ ساخته شده از آلیاژهای آلومینیومی دارای مقاومت نسبتاً بالا و همانطور که از نامشان مشخص است برای روشن کردن فضای تونل‌ها و محیط‌های شبیه آن استفاده می‌شوند. این مدل چراغ در واقع بیشتر در مکان‌ها و گذرگاه‌هایی که نیاز به نور کمی دارد نصب می‌شود. به طور کلی، چراغ‌های تونلی در تونل‌ها، معادن مختلف، موتورخانه‌ها، چاله‌های آسانسور و… نصب و استفاده می‌شوند. طراحی چراغ‌های تونلی به گونه‌ای است که نوری متقارن را در محیط به وجود می‌آورند در نتیجه چشم‌ها به مرور زمان خسته نمی‌شود و افراد به راحتی می‌توانند در این مکان‌ها کار کنند. از دیگر ویژگی‌های مهم آنها کاهش چشمگیر مصرف انرژی است همچنین راندمان و بازدهی این نوع را بسیار زیاد است و طول عمر بالایی نیز دارد. ویژگی دیگر چراغ‌های تونلی این است که درجه حفاظت بالایی دارد و از آنجا که در بسیاری از سایت‌های صنعتی احتمال انفجار، رطوبت، گرم و سرد شدن هوا و… وجود دارد، می‌توان از ایمن بودن آنها اطمینان داشت. در این چراغ‌ها می‌توان یک واشر بین کفی آلومینیومی و شیشه برای افزایش مقاومت در مقابل آب و رطوبت قرارداد، سپس می‌توانند در محیط‌های مرطوب نیز کار کنند. با توجه به فضایی که این چراغ‌ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند در دو نوع ضد انفجار و معمولی در بازار موجود هستند. شما کاربران عزیز اگر قصد خرید انواع چراغ تونلی را دارید و می‌خواهید با این محصولات بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

ساختمان بدنه چراغ‌های تونلی:

با توجه به اینکه این چراغ‌ها لازم است ساعت‌های طولانی بدون خاموش شدن روشن بمانند، جنس بدنه آنها از آلومینیوم و پلاستیک است زیرا فلز آلومینیوم در برابر حرارت بالا مقاوم است. طراحی آنها معمولاً بیضی شکل است. در این چراغ‌ها از یک حفاظ حبابی از جنس نسوز و نشکن یا پلی کربنات برای لامپ و از یک گارد فلزی برای حفاظت از حباب استفاده می‌شود. از آنجا که کاور چراغ تونلی از جنس شیشه شفاف از تا بتواند نور را به خوبی از خود عبور دهد لازم است تا با یک توری فلزی آن را بپوشانیم. این کار سلامت چراغ را تا حد زیادی تضمین می‌کند و احتمال آسیب دیدن آن را کاهش می‌دهد. حفاظ شیشه‌ای این چراغ‌ها به راحتی باز می‌شود تا نگهداری از آنها آسان باشد.

چراغ تونلی ارزان

برای خرید انواع چراغ تونلی اینجا کلیک کنید.

چراغ تونلی سرپیچ دار چیست؟

این نوع از چراغ تونلی دارای سرپیچ سرامیکی E27 یا سرپیچ معمولی است که مقاومت نسبتاً بالایی در برابر حرارت تولید شده توسط لامپ دارد. در این چراغ‌ها، لامپ ۱۰۰ وات رشته‌ای یا لامپ کم مصرف با توان ۶۰ وات تعبیه می‌گردد. بدنه و رینگ حباب این مدل چراغ‌ها از جنس آلومینیوم دایکاست که با رنگ پودری الکتوراستاتیک، رنگ شده است. از دیگر ویژگی‌های چراغ تونلی سرپیچ دار این است که حباب به کار رفته در طراحی و ساخت این مدل چراغ، می‌تواند از جنس پلی کربنات یا شیشه باشد و معمولاً نواری سیلیکونی برای آب بندی بین حباب و بدنه نیز در آن تعبیه می‌گردد.

چراغ تونلی ال ای دی چیست؟

این مدل چراغ تونلی به جای سرپیچ، ماژول ال ای دی دارند و نوردهی بسیار بیشتری دارند. جنس بدنه و رینگ خوب مانند مدل سر پیچ دار است و در صورت استفاده از این چراغ‌ها لازم است که مسائل امنیتی و حفاظتی زیادی را رعایت کرد. این چراغ‌ها باید حتماً ضد ضربه باشند چون وسایل نقلیه به هنگام عبور، لرزش‌هایی را به دیواره چراغ‌های تونل منتقل می‌کنند. چراغ‌های تونلی ال ای دی مزایایی مانند طول عمر بیشتر، صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم وجود اشعه فرابنفش، بازدهی نسبتاً بالا و سازگاری با محیط زیست دارند که از هر لحاظ بهتر از انواع دیگر هستند.

 

چراغ تونلی ال ای دی چیست؟

چراغ‌های تونلی ال ای دی نوردهی به مراتب بیشتری دارند و مصرف انرژی آنها نیز کمتر است.

چراغ تونلی آسانسور چیست؟

آسانسورها از لحاظ ایمنی مکان‌هایی بسته و به طور معمول کم نور هستند و لازم است تا روشنایی مناسب داخل چاه آسانسور تامین شود. به منظور کنترل چراغ تونلی داخل چاه آسانسور، یک کلید تبدیل در موتورخانه و کلید دیگر در پایین‌ترین طبقه و در جای مطمئنی به دور از دسترس عموم مردم، قرار می‌گیرد. چراغ تونلی آسانسور لازم است حداقل روشنایی ۵۰ لوکس داشته باشد و در فاصله نیم متری از کف و سقف چاله نصب شود. تغذیه روشنایی آسانسور، حتماً باید از تغذیه موتورخانه آسانسور جدا باشد تا در هنگام بروز حادثه و قطع برق موتورخانه، فضای داخل آسانسور روشن بماند.

چراغ تونلی آسانسور چیست؟

چراغ تونلی الکتروپروتون چیست؟

چراغ تونلی الکتروپروتون از جدیدترین نوع چراغ تونلی محسوب می‌شود که با استفاده از به روزترین فناوری‌ها و مواد اولیه با کیفیت بالا، ساخته شده است. از این چراغ در انباری، پشت بام منازل، سرویس‌های بهداشتی، دیوار باغ، راه پله و… استفاده می‌شود. تغذیه این چراغ با ۲۲۰ ولت، یعنی همان برق شهری انجام می‌شود.

برای خرید چراغ تونلی ال ای دی مناسب چاله آسانسور اینجا کلیک کنید.

چراغ تونلی گرد:

امروزه استفاده از چراغ تونلی گرد با حباب‌های شیشه‌ای جایگزین لامپهای روشنایی سابق در همه بخش‌های اداری، تجاری، خانگی، خیابانی، صنعتی و… شده است. استفاده از این چراغ‌ها باعث صرفه جویی از لحاظ اقتصادی می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مهم آنها می‌توان بازدهی بالا، طول عمر زیاد، استحکام مکانیکی و مقاوم بودن در برابر ضربه، تولید نور مناسب، امکان کنترل پذیری برای نورپردازی متمرکز و موضعی و… را نام برد. همچنین این چراغ‌ها، حساسیت نسبتاً کمی به نوسانات و تغییرات ولتاژ و به دلیل نداشتن جیوه، سرب و گازهای شیمیایی در ساختار خود کاملاً سازگار با محیط زیست هستند. این چراغ‌ها می‌توانند با ولتاژ دی سی و مصرف بسیار کم انرژی نیز کار کنند و خود را با سیستم‌های خورشیدی سازگار سازند که این مسئله باعث می‌شود نوری پاک و بدون پرتوهای مادون قرمز و ماورای بنفش از خود ساطع کنند.

چراغ تونلی

جمع بندی:

چراغ تونلی، نوعی چراغ با مقاومت بالا، ساخته شده از آلیاژهای آلومینیومی که برای روشن کردن فضای تونل‌ها و مکان‌هایی مانند آن که نیاز به نور و روشنایی زیادی ندارد مانند معادن، چاله آسانسور و… استفاده می‌شوند. جنس بدنه آن به گونه‌ای است که از نفوذ هر نوع گرد و غبار، آلودگی، رطوبت و… جلوگیری کرده و کاملاً مناسب استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی می‌باشد. این چراغ‌ها در دو مدل چراغ تونلی سرپیچ دار، مقاوم در برابر حرارت با امکان استفاده از لامپ ۶۰ وات یا ۱۰۰ وات در آنها و چراغ تونلی ال ای دی با قابلیت مقاومت در برابر ضربه و فشار وجود دارند. از دیگر ویژگی‌های انواع مختلف چراغ تونلی می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، سازگار با انرژی خورشیدی، راه اندازی با ولتاژ برق عدم حساسیت نسبت به نوسان ولتاژ، عاری از اشعه فرابنفش و مادون قرمز و… اشاره کرد. شما کاربران گرامی برای خرید و استعلام قیمت بروز انواع چراغ تونلی چاله آسانسور، ال ای دی و… می‌توانید با کارشناسان نفیس نور در تماس باشید.

چراغ تونلی چیست؟

نوعی چراغ هستند که دارای مقاومت نسبتاً بالایی می‌باشند و همانطور که از نامشان مشخص است برای روشن کردن فضای تونل‌ها و محیط‌های شبیه آن استفاده می‌شوند.

بدنه چراغ‌های تونلی از چه موادی ساخته می‌شوند؟

بدنه این چراغ‌ها با مواد پلی کربنات و یا فلز آلومینیوم ساخته می‌شود.

روش نصب چراغ‌های تونلی چگونه است؟

این محصولات با استفاده از پیج و رولپلاک به صورت دیواری و یا سقفی نصب می‌شوند.

چراغ تونلی چه کاربردی دارد؟

از این محصولات به منظور تامیین روشنایی مکان‌های با شرایط محیطی سخت مثل چاله‌های آسانسور استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط

ریسمان فنر زن برقی

155,000 تومان
ریسمان ویژه دستگاه فنر زن برقی سیم کشی ساختمان قابلیت کشش تا ۱۵ کیلوگرم مناسب جهت ریسمان انتظار مناسب جهت سیم کشی تعداد در کارتن 10 عدد

قوطی کلید و پریز هوشمند بست

وزن 0.46 kg
ابعاد 6.7 × 6.7 × 4.5 cm
نام تجاری
رنگ مشکی
جنس بدنه پلاستیکی
تعداد در کارتن 200 عدد

کنتور برق فرعی تک فاز چند تعرفه ای دیجیتال ایران

520,000 تومان
  • اگر قصد خرید به عنوان کنتور اصلی را دارید، قبل از سفارش از تایید اداره برق منطقه خود اطمینان حاصل فرمایید. (امکان مرجوعی وجود ندارد)

دستگاه فنر زن برقی نفیس نور مدل NFS-1800

5,890,000 تومان
  • صرفه جویی چشمگیر در زمان و نیروی انسانی
  • سیم کشی آسان و سریع ساختمان
  • مناسب برای انواع لوله های برق فلزی و پلاستیکی
  • قابلیت تمیز کاری داخل لوله از هرگونه گرفتگی
  • دارای یک ماه وارانتی 
  • دو سال گارانتی
  • ارسال رایگان به سراسر کشور

قوطی کلید و پریز بست با واسطه

4,950 تومان
وزن 0.50 kg
ابعاد 7 × 7 × 5.5 cm
نام تجاری
رنگ مشکی
جنس بدنه پلاستیکی
تعداد در کارتن 300 عدد

قاب هالوژن ABS دورشیشه ای پلاستیکی کد 2004 (بسته دو عددی)

13,500 تومان
وزن 0.38 kg
جنس بدنه پلاستیکی
نوع نصب توکار
سایز برش 6.5 سانتی متر
شکل ظاهری دایره
مدل دور شیشه
نوع لامپ قابل استفاده انواع لامپ های هالوژن
قطر محفظه لامپ 6 سانتی متر

لامپ هالوژن اس ام دی 6 وات آژیراک پایه GU5.3

39,500 تومان
وزن 0.28 kg
ابعاد 5 × 5 × 5 cm
نام تجاری
رنگ نور مهتابی, آفتابی
توان 6 وات
نوع پایه GU5.3 یا سوزنی
میزان روشنایی 520 لومن
ولتاژ ورودی 175 الی 230 ولت
جریان 50 میلی آمپر
زاویه تابش 120 درجه
فرکانس 50 هرتز
قطر حباب 5 سانتی متر
ارتفاع 5 سانتی متر
عمر لامپ 25000 ساعت

فنر خم سرد لوله برق سایز 20 میلی متر (PG-13.5)

134,000 تومان
مناسب برای لوله برق سایز 20 میلی متر
وزن 0.320 kg
ابعاد 55.5 × 1.7 × 1.7 cm
نام تجاری
جنس بدنه مفتول فولاد لعابدار
ضخامت مفتول 2 میلی متر

ریسمان جمع کن فنر زن برقی

420,000 تومان
  • برای استفاده از این محصول نیاز به دریل دارید.
وزن 1 kg
جنس بدنه فلزی
رنگ سبز
کاربرد جمع کردن ریسمان دستگاه فنر زن برقی

فنر سیم کشی نفیس نور مدل Tapeless

96,000 تومان800,000 تومان
وزن 0.100 kg
ابعاد 5 × 5 × 3 cm
مدل Tapeless
طول 6 متر, 10 متر, 15 متر, 20 متر, 25 متر, 30 متر, 40 متر, 50 متر
جنس بدنه فولادی
سایر توضیحات قابل استفاده بدون نیاز به جسب برق

دیدگاهتان را بنویسید