مقالات تخصصی برق

کار با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور

بررسی مهم ترین نکات کار با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور مدل NFS-1800:

بسیاری از برقکاران عزیزی که قصد خرید دستگاه فنر زن برقی نفیس نور مدل NFS-1800 را دارند سوالات مختلفی را از تیم پشتیبانی نفیس نور در خصوص عملکرد این دستگاه پرسیده اند. ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر پاسخگویی به این پرسش ها نکات کلیدی کار با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور را مورد به مورد برای شما خریداران عزیز بررسی کنیم تا هیچ سوال و دغدغه ای در ذهن شما باقی نماند. لطفا اگر قصد خرید دستگاه فنر زن برقی نفیس نور مدل NFS-1800 را دارید و یا این دستگاه را تهیه کرده اید حتما تا انتهای این متن همراه ما باشید. در این مقاله تلاش کرده ایم مهم ترین نکات کار با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور را با بیانی ساده برای شما کاربران عزیز بررسی کنیم.

آموزش کار با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور مدل NFS-1800:

برای استفاده از دستگاه فنر زن برقی نفیس نور کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
• ابتدا روکش پلاستیکی محافظ بالا و پایین ریسمان ابزار را با استفاده از کاتر جدا کنید.
• سپس محفظه مشکی رنگ ریسمان را با چرخاندن برخلاف ساعت گرد از جای خود باز کنید.
• ریسمان را در جای خود قرار دهید به صورتی که میله ابزار از حفره میانی ریسمان خارج شود.
• سر ریسمان را از نازل خروجی دستگاه فنر زن خارج کنید.
• بعد از خارج شدن ریسمان محفظه ریسمان را در جای خود ببندید.
• بعد از بسته شدن محفظه ریسمان رابط شفاف دستگاه را بر روی نازل خروجی نصب کنید.
• دستگاه را به برق متصل کنید و ترمز دستگاه ( پلاستیک جلوی محفظه ریسمان ) را بچرخانید تا ریسمان بتواند حرکت کند. سپس یکبار به مدت خیلی کم شستی یا کلید دستگاه را فشار دهید و به سرعت آن را رها کنید تا ریسمان از رابط شفاف عبور کند و کمی به بیرون از رابط هدایت شود.
• اگر قصد فنر زنی لوله های برق را دارید ابر و اگر خرطومی یا فلکسی را می خواهید فنر زنی کنید، گوی را بر سر ریسمان با یک گره ساده متصل کنید.
• سر ریسمان را به داخل لوله برق وارد کنید و اجازه دهید مقداری از رابط هم وارد مسیر شود.
• برای خالی شدن مسیر لوله برق از هرگونه گرفتگی، ابتدا ترمز دستگاه را ببندید و سپس چند ثانیه شستی دستگاه را نگه دارید تا فقط هوا وارد لوله برق شود و مسیر به صورت دقیق پاکسازی شود.
• بعد پاکسازی مسیر از هرگونه گرد و غبار و گرفتگی، ترمز دستگاه را باز کنید و شستی دستگاه را نگه دارید تا ریسمان در عرض چند ثانیه به انتهای مسیر برسد. مقدار نگه داشتن شستی دستگاه بستگی به مسیر لوله برق شما دارد. سرعت پرتاب ریسمان 15 متر بر ثانیه است. به عبارتی دیگر اگر مسیر شما فرضاً 60 متر طول دارد فقط کافیست 4 ثانیه شستی دستگاه را نگه دارید تا ریسمان به انتهای مسیر برسد.
• بعد از این که ریسمان به انتهای مسیر رسید ابتدا گوی یا ابر را از ریسمان جدا کنید تا برای استفاده مجدد از آنها استفاده کنید.
• ریسمان را از دستگاه با استفاده از یک کاتر جدا کنید.
• از انتهای مسیر سیم و کابل برق را به ریسمان گره بزنید.
• از ابتدای مسیر شروع به کشیدن ریسمان کنید تا سیم و کابل برق در مسیر جای گذاری شود. برای راحتی در این مرحله می توانید ابزار ریسمان جمع کن را مجزا خریداری کنید (در پک ابزار نیست) و به جای کشیدن ریسمان با دست، آن را به دریل متصل کنید و ریسمان را به آن گره بزنید. با حرکت چرخشی و سریع دریل ریسمان به همراه سیم یا کابل برق به راحتی کشیده می‌شود.
• بعد از کشیدن ریسمان و جای گذاری سیم یا کابل برق در مسیر در آخر ریسمان را از سیم یا کابل برق جدا کنید.

 

سوالات متداول در مورد دستگاه فنر زن برقی نفیس نور:

  • دستگاه چه میزان گارانتی دارد؟ این دستگاه دارای یک سال گارانتی کامل بدون قید و شرط دارد و پنج سال خدمات پس از فروش شامل این دستگاه میشود. منظور از یک سال گارانتی بی قید و شرط این است که از تاریخ فاکتور خرید به مدت یکسال اگر هر اتفاقی برای دستگاه شما رخ داد دستگاه را جهت تعمیر یا تعویض به شرکت ارسال میکنید و دستگاه شما به صورت رایگان تعمیر یا تعویض میشود. در مورد خدمات پس از فروش هم باید گفت خریداران محترم تا پنچ سال بعد از خرید دستگاه هر آیتم مصرفی که از دستگاه فنر زن برقی نفیس نور نیاز داشته باشند را میتوانند از شرکت نفیس نور یا نمایندگی های ما تهیه کنند و دیگر برای خرید ریسمان، گوی و ابر یا رابط های دستگاه نباید نگرانی خاصی داشته باشند.
  • دستگاه خاموش شده و روشن نمیشود؟ دستگاه فنر زن برقی نفیس نور دارای رله حرارتی است و هنگامی که دمای هوای داخل محفظه موتور بالا میرود این رله به صورت خودکار دستگاه را خاموش میکند تا آسیبی به موتور دستگاه وارد نشود. پس از گذشت 30 دقیقه دستگاه مجدد شروع به کار میکند. خیلی از دوستان به دلیل روش استفاده غیر اصولی از دستگاه و وارد کردن فشار بیش از حد به موتور باعث فعال شدن رله حرارتی میشوند و وقتی دستگاه خاموش میشود تصور میکنند مشکل از دستگاه هست و به اصطلاح دستگاه زود داغ کرده است. اما باید گفت اگر دستگاه در شرایط صحیح خود مورد استفاده قرار بگیرد، مسیر شما گرفتگی و له شدگی نداشته باشد و قسمت ورودی هوای موتور ابزار پوشیده نشده باشد تا هوا به راحتی وارد محفظه موتور دستگاه بشود و همچنین دمای هوای محیط خیلی بالا نباشد دستگاه به هیچ عنوان خاموش نمیشود حتی اگر ساعت ها به صورت ممتد مورد استفاده قرار بگیرد.
  • متعلقات دستگاه چه مواردی هست؟ شما خریداران عزیز با تهیه دستگاه فنر زن برقی علاوه بر خود دستگاه این آیتم ها را نیز دریافت میکنید: دو بسته گوی و ابر، سه حلقه ریسمان 1000 متری، یک عدد رابط شفاف، یک عدد رابط مدولار، یک عدد کاتر و کیف ابزار بزرگ برزنتی 16 جیبه
  • ریسمان دستگاه چرا حرکت نمی کند؟ اگر ترمز دستگاه به سمت داخل بسته باشد ریسمان پرتاب نمیشود. همچنین گاهی ریسمان داخل محفظه دستگاه جمع میشود و حتی اگر ترمز دستگاه هم باز باشد ریسمان پرتاب نمیشود. در این زمان شما باید با دست کمی از ریسمان را به بیرون بکشید و همزمان با آن شاستی دستگاه را هم نگه دارید بعد از باز شدن گرفتگی، ریسمان به راحتی پرتاب میشود.
  • در چه مسیری از ابر و در چه مسیری از گوی استفاده کنیم؟ اگر مسیری که قصد فنر زنی آن را دارید لوله برق پی وی سی یا فلزی بود از ابر و اگر مسیر شما خرطومی، فلکسی یا لوله برق دارای سیم بود از گوی استفاده کنید.
  • روش ارسال و مدت زمان تحویل دستگاه چگونه است؟ دستگاه با دو روش پست و تیپاکس برای مشتریان ارسال میشود که در زمان خرید میتوانید روش مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. بسته به محل سکونت شما بین دو تا چهار روز کاری دستگاه به شما تحویل داده میشود.
  • چرا دستگاه دو عدد رابط دارد؟ رابط شفاف دستگاه برای فنر زنی مسیرهایی است که نیازی به انعطاف خاصی ندارد و شما فضای کافی برای فنر زنی را دارید. ولی اگر فضای شما کم بود یا قصد فنر زنی محلی مثل قوطی کلید و پریز برق را داشتید و نیاز به خم شدن رابط داشتید از رابط مدولار استفاده کنید. این رابط با طراحی خاصی که دارد انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.
  • روش تعویض ریسمان دستگاه به چه صورت است؟ ابتدا محفظه زیسمان را بچرخانید تا از جای خود باز شود. اگر پلاستیک یا ریسمانی در محفظه از قبل باقی مانده خارج کنید. ریسمان جدید را داخل دستگاه قرار دهید سر ریمان را از خروجی محفظه عبور دهید و محفظه را در جای خود ببندید. ریسمان را از رابط مورد نظرتان رد کنید و رابط را در جلوب خروجی دستگاه ببندید.
  • متراژ ریسمان فنر زن برقی چقدر است؟ متراژ ریسمان فنر زن برقی به صورت تقریبی 1000 متر است. در داخل پک دستگاه 3 حلقه ریسمان وجود دارد و شما با استفاده از آنها میتوانید تقریبا 3000 متر مسیر را فنر زنی کنید. اگر پروژه های شما متراژ بیشتری مسیر برای فنر زنی دارد حتما در زمان خرید دستگاه ریسمان اضافه هم خریداری کنید. ریسمان ها یکبار مصرف بوده و میتوانید هزینه آنها را مانند چسب برق از کارفرما پروژه دریافت کنید.
  • کیف ابزار محصول چگونه است؟ این محصول دارای یک کیف ابزار بزرگ برزنتی 16 جیبه ضد آب است که علاوه بر خود دستگاه میتواند تمامی ابزار آلات مورد نیاز برقکار را در خود جای دهد. درواقع با وجود این کیف دیگر نیازی به جعبه ابزار ندارید.
  • آیا دستگاه قابلیت مکش هم دارد؟ دستگاه فنر زن برقی مدل 1800 فقط دمنده بوده و توانایی مکش ریسمان را ندارد.
  • دستگاه گرفتگی لوله را هم باز میکند؟ شما میتوانید با بستن ترمز دستگاه از خارج شدن ریسمان ابزار جلوگیری کنید و با این روش با فشار هوای خروجی دستگاه میتوانید مسیر را از هرگونه گرفتگی پاک کنید.
  • مقاومت ریسمان برای پس کشیدن سیم و کابل برق چگونه است؟ این ریسمان ها مخصوص دستگاه فنر زن برقی نفیس نور طراحی و تولید شده است که توانایی تحمل 15 کیلوگیرم فشار کششی را دارد. درنتیجه به راحتی پاره نمیشود و شما میتوانید برای کشیدن سیم و کابل برق از آن استفاده کنید. اگر سیم یا کابل برقی که قصد کشیدن آن را دارید سطح مقطع بسیار بالایی دارد یا چند رشته سیم را میخواهید به صورت همزمان داخل مسیر قرار دهید میتوانید جهت اطمینان ابتدا فنر سیم کشی به ریسمان متصل کنید و با کمک ریسمان فنر سیم کشی را در مسیرتان قرار دهید سپس سیم و کابل را با استفاده از فنر فلزی پس بکشید.
  • آیا دستگاه فنر زن برقی مقاوم است؟ باتوجه به این موضوع که محل استفاده از این ابزار محیط های ساختمانی، کارگاهی وحتی صنعتی می باشد بدنه ابزار به صورتی طراحی شده است که در برابر ضربه و فشار مستقیم مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • آیا با این دستگاه مسیر شبکه و دوربین هم میتوان فنر زنی کرد؟ این دستگاه برای فنر زنی مسیر های دوربین و شبکه هم کاربرد دارد
  • سرعت کار دستگاه چقدر است؟ سرعت پرتاب ریسمان 7 متر بر ثانیه است به عبارتی دیگر یک مسیر 70 متری را در 10 ثانیه فنر زنی میکند.
  • با استفاده از این ابزار چه سایز لوله‌ای را میتوان فنر زنی کرد؟ شما با استفاده از رابط های رو دستگاه میتوانید لوله های 20، 25 و 32 را فنر زنی کنید. اگر تمایل دارید لوله های با سایز بالاتر را هم فنر زنی کنید میتوانید به صورت مجزا از سایت نفیس نور زابط سایز 40 تا 63 را خریداری کنید. با استفاده از این رابط و ابر یا بالن مخصوص آن میتوانید به راحتی لوله های 40 تا سایز 63 را فنر زنی کنید.
  • آیا در شهرهای مختلف نمایندگی فروش حضوری هم دارید؟ نفیس نور در بیشتر مراکز استان های کشور نمایندگی فعال فروش حضوری دارد. برای دریافت اطلاعات نمایندگی شهر خود میتوانید از طریق وب سایت نفیس نور وارد صفحه نمایندگی ها شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  • آیا میتوانیم برای فروش دستگاه نماینندگی دریافت کنیم؟ بله برای این کار کافیست به صفحه درخواست نمایندگی سایت نفیس نور وارد شوید و اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و گزینه ثبت را بزنید. بعد از ثبت اطلاعات کارشناسان نفیس نور با شما تماس برقرار میکنند. همچنین از طریق تماس تلفنی با شرکت هم میتوانید جهت اخذ نمایندگی اقدام کنید.
  • برای دریافت فیلم های آموزشی کار با دستگاه چه اقدامی انجام بدهیم؟ برای این کار کافیست پیچ اینستاگرام یا تلگرام نفیس نور را دنبال کنید و یا با کارشناسان نفیس نور تماس بگیرید و درخواست دریافت فیلم های آموزشی خود را مطرح کنید تا در اپلیکیشن مورد نظر شما برایتان ارسال کنند.
  • هزینه ارسال دستگاه به چه صورت است؟ در وب سایت نفیس نور تمامی سفارش های بالای 4 میلیون تومان به صورت رایگان ارسال میشود.
  • چرا باید دستگاه فنر زن برقی نفیس نور بخریم؟ باخرید این دستگاه سرعت کار شما چندین برابر میشود و به راحتی مسیرهای تا 300 متر هم میتوانید با سرعت بسیار بالا فنر زنی کنید. همچنین این ابزار دارای یک سال گارانتی بی قید و شرط و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد.
  • آیا خرید دستگاه فنر زن برقی مقرون به صرفه است؟ با خرید این دستگاه سرعت کار شما بسیار زیاد میشود و پروژهای بیشتری را میتوانید کار کنید. همچنین در وقت و انرژی شما صرفه جویی میکند و بدون شاگرد حتی یک نفره عملیات فنر زنی و سیم کشی ساختمان را به راحتی میتوانید انجام دهید. این دستگاه با تاثیری که بر روی کار شما ایجاد میکند در ماه اول علاوه بر قیمت خود سود قابل توجهی برای شما ایجاد میکند.
  • روش خرید دستگاه به چه صورت است؟ برای خرید دستگاه از طریق سایت نفیس نور، ارتباط تلفنی با کارشناسان فروش نفیس نور و نمایندگی های شرکت در سراسر کشور میتوانید اقدام کنید.
  • فعال سازی گارانتی دستگاه به چه صورت است؟ برای فعال کردن گارانتی ابزار شماره سریال دستگاه خود به همراه نام و نام خانوادگی خود را به سرشماره 100033966 ارسال کنید.
  • چگونه میتوانم ریسمان هدیه دریافت کنم؟ برقکاران عزیزی که دستگاه فنر زن برقی نفیس نور را تهیه کنند و داخل پروژه یک مسیر را فنر زنی و سیم کشی کنند و از کار با دستگاه برای ما ویدیو تهیه و ارسال کنند از طرف شرکت نفیس نور دو حلقه ریسمان هدیه دریافت میکنند.

امیدواریم تمامی نکات کار و مربوط با دستگاه فنر زن برقی نفیس نور را توانسته باشیم برای شما عزیزان توضیح داده باشیم. اگر هرگونه سوال یا ابهامی در مورد کار با دستگاه دارید میتوانید با پشتیبانی شرکت نفیس نور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید