مقالات تخصصی برق

راهنمای خرید لامپ ال ای دی (LED)

خرید لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ ال ای دی یا (LED lamp) یک منبع نوری الکتریکی است که با استفاده از دیودهای ساطع کننده نور، توانایی تولید نور را دارد. لامپ‌های ال ای دی به میزان قابل توجهی از لامپ‌های رشته‌ای معمولی و لامپ‌های فلورسنت کارایی بیشتری دارند. لامپ‌های ال ای دی باکیفیت بازدهی بسیار بالایی در حدود 200 لومن در وات دارند. همچنین طول عمر این محصولات به نسبت سایر لامپ‌های موجود در بازار بیشتر است. همچنین این محصولات بلافاصله و بدون تاخیر در گرم شدن روشن می‌شوند و روشن و خاموش کردن مکرر این لامپ‌ها برعکس لامپ‌های فلورسنت از طول عمر آنها نمی‌کاهد. در دهه اخیر، استفاده از انواع لامپ‌های کم مصرف رشد چشمگیری داشته است و این لامپ‌ها تقریباً به طور کامل جای لامپ‌های رشته‌ای قدیمی را گرفته‌اند. در میان انواع مختلف لامپ‌های فوق کم مصرف، لامپ‌های ال ای دی (LED) از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. لامپ‌های ال ای دی، امروزه علاوه بر تامین روشنایی، در زمینه‌های دیگر نیز مانند فعالیت‌های تجاری و عکاسی نیز بسیار پرکاربرد هستند. ساخت المان “دیود” را می‌توان انقلابی در صنعت الکترونیک به شمار آورد. واژه LED در زبان انگلیسی کوتاه شده عبارت light emitting diode یا “دیود انتشار دهنده نور” است. وجه تمایز این نوع LED به نسبت باقی نیمه رساناها قدرت تبدیل بخشی از جریان الکتریکی ورودی به نور مرئی است. لامپی که برای تولید نور از دیود “انتشار دهنده نور” استفاده می‌کند، لامپ ال ای دی (LED) است. در حقیقت همانطور که لامپ‌های رشته‌ای با عبور برق از رشته تنگستنی نور تولید می‌کنند، ال ای دی را نیز می‌توان یک دیود نورافشان دانست که به واسطه عبور جریان الکتریکی از آن نور در بازه مرئی تولید می‌شود. در ابتدای روند تولید این گونه لامپ‌ها، بکارگیری آن تنها در قطعات الکترونیکی بوده است و حالا با پی بردن به جنبه زیبایی و کاربرد این گونه لامپ‌ها به عنوان لامپ سقفی، در روشنایی اماکن نیز کاربردی گشته است. شما کاربران گرامی نفیس نور اگر قصد خرید لامپ ال ای دی باکیفیت دارید و می‌خواهید با این محصولات بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

 

لامپ ال ای دی چیست؟

شما کاربران گرامی اگر قصد خرید لامپ ال ای دی دارید اینجا کلیک کنید.

بررسی تاریخچه ال ای دی:

تمامی لامپ‌های موجود در گذشته اعم از رشته‌ای و فلورسنت ناکارآمد بودند و بیشتر انرژی الکتریکی ورودی خود را صرف تولید گرما و حرارت می‌کردند و طی یک تحقیقات گسترده مشخص شد که در کشورهای صنعتی روشنایی تقریباً 12% از انرژی الکتریکی تولید شده را مصرف می‌کند. کمبود روز افزون منابع انرژی و هزینه های زیست محیطی تولید انرژی به ویژه کشف گرم شدن کره زمین به دلیل دی اکسید کربن ساطع شده توسط سوخت های فسیلی که بزرگترین منبع انرژی برای تولید انرژی الکتریکی بودند، انگیزه بیشتری برای طراحی و تولید لامپ‌های الکتریکی فوق کم مصرف ایجاد کرد. اولین ال ای دی کم مصرف در دهه 1960 که فقط در فرکانس قرمز و پایین طیف نور تولید می‌کردند. لامپ‌های ال ای دی اولیه ناکارآمد بودند و فقط می‌توانستند رنگ‌های قرمز عمیق را نشان دهند و به همین علت استفاده از آنها برای نورپردازی عمومی نامناسب بود و استفاده از آنها به نمایشگرهای عددی و چراغ‌های نشانگر محدود می‌شد. اولین ال ای دی آبی با شارنوری بالا در سال 1994 طراحی شد و وجود ال ای دی‌های با شارنوری بالا منجر به تولید اولین ال ای دی سفید شد که با استفاده از یک پوشش فسفر تا حدی نور آبی ساطع شده را به فرکانس‌های قرمز و سبز تبدیل می‌کرد و نوری شبیه به رنگ سفید تولید می‌شد. در ادامه این صنعت کشور چین در سال 1995 تحقیقات و توسعه در زمینه ال ای دی را بیشتر تقویت کرد و اولین درخت کریسمس ال ای دی خود را در سال 1998 به نمایش گذاشت. سپس فناوری جدید ال ای دی در آغاز قرن 21 توسط ایالات متحده و ژاپن و پس از سال 2004 توسط کره و چین آغاز شد. لامپ‌های ال ای دی اولیه از نظر نوع رنگ با لامپ‌های رشته ای بسیار متفاوت بودند. شرکت ushio اولین لامپ ال ای دی را در سال 2009 منشر کرد و شرکت philips اولین محصول ال ای دی خود را در سال 2009 تولید کرد. به دنبال آن اولین لامپ 60 وات ال ای دی در سال 2010 و 75 وات در سال 2011 طراحی و تولید شد.تا سال 2019 میزان مصرف برق در ایالات متحده حداقل 5 سال به طور مستقیم کاهش یافته بود، زیرا بخشی از مصرف کنندگان برق ایالات متحده به دلیل بهره‌وری انرژی و عملکرد بالا، لامپ‌های رشته‌ای را با لامپ‌های ال ای دی جایگزین کردند.

 

لامپ ال ای دی

اهمیت نوپردازی با لامپ ال ای دی:

اصولاً هدف اصلی هر خریداری از خرید لامپ ال ای دی، نورپردازی مناسب منزل یا محیط کار و ایجاد روشنایی لازم برای انجام بهتر امورات روزمره در ساعات مختلف شبانه روز است. برای بیان اهمیت نورپردازی با لامپ ال ای دی (LED) ابتدا باید موضوع نورپردازی ساختمان را بررسی کنیم. نقش نورپردازی در معماری داخلی و دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است. اجازه بدهید اینطور بگوییم که اهمیت نورپردازی در معماری و دکوراسیون داخلی به اندازه‌ی اهمیت خود معماری و طراحی داخلی است. باید نورپردازی دکوراسیون را به شکلی صحیح و اصولی انجام داد و تمام و کمال اصول نورپردازی در معماری را رعایت و اجرا کرد. اگر نورپردازی را روی دیوار و کنج‌های اتاق اجرا کنید، اطراف اتاق روشنتر از مرکز دیده می‌شود و اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد. ولی اگر در نورپردازی اتاق فقط از یک منبع نور برای روشن کردن محدوده‌ای خاص استفاده نماییم، فضای دید کم شده و اتاق کوچکتر از اندازه واقعی خود به نظر می‌رسد. بر اساس اصول حرفه‌ای نورپردازی در معماری داخلی، روشنایی همواره باید متناسب با فضا و کاربرد اتاق‌ها باشد. زیباسازی یکی از مهم‌ترین کاربردهای نورپردازی در معماری است. از نورپردازی علاوه بر تامین روشنایی محیط برای زیباتر شدن آن نیز استفاده می‌شود. استفاده درست و به جا از منابع نور از مصادیق دیگر اهمیت نورپردازی در معماری است که توجه کردن به آن باعث می‌شود فضا چشم نوازتر بشود و جلوه‌ی بی مانندی از خود نشان دهد. طراحان داخلی حرفه ای از لوازم و وسایل مختلفی جهت نورپردازی داخلی ساختمان استفاده میکنند که مشخصاً یکی از بهترین و پرکاربردترین آنها لامپ‌های ال ای دی هستند و به همین دلیل امروزه خرید و استفاده از انواع لامپ ال ای دی در کشور روند رو به رشدی داشته است. درواقع می‌توان گفت لامپ‌های ال ای دی باکیفیت با استایل طراحی و شارنوری مناسب برای خلق یک نورپردازی عالی در محیط‌های مختلف کافی و مطمئن هستند. این محصولات منحصر به فردند، بسیار مقاومند، مصرف انرژی بسیار کمی دارند و در مقابل طول عمر بیشتری هم دارند. این لامپ‌ها در سایزها، شکل‌ها و استایل‌های متفاوت و با رنگ نور متنوع تولید می‌شوند و به شما این ضمانت را می‌دهند که لامپ مناسبی هستند و شما لامپ ایده آل خودتان را پیدا کرده‌اید. این محصولات برای نورپردازی اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی فضای باز ساختمان نیز بسیار مناسب هستند و با نوردهی متفاوت خود یک محیط گرم و دلپذیر برای شما خلق می‌کنند.

 

نورپردازی داخلی با لامپ ال ای دی

نورپردازی ساختمان با لامپ ال ای دی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق باعث افزایش میدان دید افراد نیز می‌شود.

کاربرد لامپ ال ای دی:

در چند سال گذشته و در آغاز تولید لامپ‌های ال ای دی (LED) شاهد استفاده از آنها تنها در انواع قطعات الکترونیکی بوده‌ایم و امروزه نیز شاهد این مسئله هستیم. این لامپ‌ها بیشتر به منظور اعلانی برای روشن یا خاموش بودن دستگاه‌ها از جمله ابزار چندرسانه‌ای و تشخیص وضعیت آماده به کار در ابزار صنعتی، ماشین آلات و انواع ابزار مجهز به قطعات الکترونیکی به کار می‌رفتند. اما امروزه لامپ‌های ال ای دی (LED) با کاربری‌های گوناگون مانند تزئینات، روشنایی ساختمان، ساخت تابلو‌های تبلیغاتی و … ساخته می‌شوند. امروزه با ایجاد تغییراتی در ساختار اینگونه لامپ‌ها و موادی که در تولید آنها بکارگیری می‌شود، قابلیت تولید این لامپ‌ها در رنگ، شدت و طول موج‌های متفاوت فراهم آمده است. در این لامپ‌ها که امروزه تولید می‌گردند دیگر شاهد وجود پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز که در باقی ابزار روشنایی وجود دارد نیستیم و همین باعث صدمه دیدن کمتر محیط و چشمان شما می‌گردد که این مسئله می‌توان نقطه قوت لامپ ال ای دی (LED) دانست. لامپ‌های LED روز به روز گسترش پیدا کرده‌اند و حالا با شدت نور مناسب، مصرف پایین و رنگ‌های متعدد در ابزار روشنایی هم مورد استفاده هستند. این نوع لامپ به تدریج به عرصه تولید مانیتورها و تلویزیون‌های LCD نیز ورود کرد طوری که در بخش پشتی مانیتور بجای لامپ فلورسنت از لامپ LED بهره گیری می‌شد. رفته رفته مانیتورها با تکنولوژی LED جایگزین LCD و CRT گردید. در گذشته بخش عمده تأمین روشنایی ما توسط لامپ‌های رشته‌ای عادی صورت می‌پذیرفت که هم بازدهی کمی داشتند و هم گرمای بالایی تولید می‌نمودند؛ همچنین مصرف انرژی بسیار زیادی را نیز از این لامپ‌ها شاهد بودیم. در دنیای امروزی تمام ابعاد زندگی ما با پیشرفت تکنولوژی‌های روز هماهنگ شده است و بهتر است در زمینه ابزار روشنایی نیز این پیشرفت را اعمال کنیم و به جای لامپ‌های رشته‌ای از لامپ‌های LED استفاده نماییم.

 

کاربرد لامپ ال ای دی

شما همراهان عزیز اگر قصد خرید لامپ ال ای دی باکیفیت دارید اینجا کلیک کنید.

مزایای خرید و استفاده از لامپ ال ای دی:

لامپ های ال ای دی (LED)  به نسبت سایر انواع لامپ‌ها، خصوصیاتی دارند که در این قسمت به بررسی تعدادی از این خصوصیات مثبت می‌پردازیم.

1_کاهش مصرف انرژی:

لامپ‌های ال ای دی 80 الی 90% کمتر از لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت مصرف انرژی دارند. شاید برای خرید این محصولات هزینه بیشتری بپردازید ولی استفاده از آنها به مدت طولانی‌تر این اطمینان را به شما می‌دهد که پولتان را بیهوده خرج نکرده‌اید. همچنین مصرف کم این محصولات صرفه جویی چشمگیری در مصرف انرژی الکتریکی ایجاد می‌کند.

2_طول عمر بیشتر:

این محصولات طول عمر بسیار بیشتری به نسبت سایر محصولات مشابه خود دارند. طول عمر ال ای دی‌ها معمولاً بین 15000 تا 50000 ساعت است که طول عمری در حدود 10 تا 12 سال دارند. برای مثال اگر یک لامپ ال ای دی به طور مداوم به مدت 8 ساعت در روز روشن باشد و طول عمری حدود 30000 ساعت داشته باشد این لامپ حداقل 7 سال عمر می‌کند پس اگر این لامپ را کمتر از 8 ساعت در طول روز روشن کنید این لامپ احتمالاً تا 15 سال کار می‌کند. جالب است بدانید که طول عمر لامپ‌های رشته‌ای معمولی در حدود 1000 ساعت و لامپ‌های کم مصرف یا فلورسنت هم در حدود 5000 ساعت است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این محصولات طول عمر به مراتب بیشتری دارند.

3_ عدم تولید حرارت:

لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت حرارت بسیار زیادی تولید می‌کنند و بنابراین شما در زمان تعویض آنها باید بسیار مراقب باشید که آسیب خاصی نبینید. حتی لامپ‌های رشته‌ای معمولی گاهی انقدر گرم می‌شوند که منفجر می‌شوند. لامپ‌های ال ای دی هیچکدام از این خطرات را ندارند و میزان بسیار کمی حرارت تولید می‌کنند که قابل توجه نیست. درواقع می‌توان گفت یکی از عواملی که باعث افزایش طول عمر این محصولات شده است همین تولید حرارت ناچیز است.

 

لامپ ال ای دی فوق کم مصرف

4_رنگ نور متنوع:

در گذشته لامپ‌های ال ای دی با رنگ نور سفید یخی طراحی و تولید می‌شدند ولی با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه این محصولات با رنگ نور متنوع و دمای متفاوت تولید می‌شوند. در لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت دمای رنگ در کلوین بالا و پایین ثابت است. این محصولات امروزه در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت اعم از سفید یخی تا سفید گرم با دمای متفاوت طراحی و تولید می‌شوند.

5_نیازی به گرم شدن ندارند:

شاید شما هم دقت کرده باشید که لامپ‌های کم مصرف یا فلورسنت زمانی که به سرپیچ لامپ متصل می‌شوند و جریان الکتریکی وارد آنها می‌شود چند ثانیه‌ای طول می‌کشد تا لامپ روشن شود. این موضوع به خاطر گرم شدن لامپ است و درصورتی که لامپ‌های فلورسنت گرم نشوند نمی‌توانند از خود نور ساطع کنند ولی این موضوع درباره محصولات ال ای دی صادق نیست و آنها خیلی سریع با نیروی 100% روشن می‌شوند.

6_ال ای دی‌ها دوستدار محیط زیستند:

این محصولات بسیار با محیط زیست سازگار هستند. درواقع مصرف انرژی کم و طول عمر بالای آنها باعث شده است این محصولات با محیط زیست سازگار باشند. همچنین برای ساخت آنها از مواد سمی که در سایر لامپ‌ها وجود دارد مثل جیوه استفاده نمی‌شود.

 

خرید لامپ ال ای دی

از مهم‌ترین مزیت‌های لامپ‌های ال ای دی که خرید آنها را ضروری کرده است می‌توان به مصرف انرژی بسیار کم، طول عمر و شارنوری بالا اشاره کرد.

لامپ ال ای دی و سلامتی:

نوری که توسط ابزار روشنایی تولید می‌گردد معمولاً دارای پرتوهایی از نور مادون قرمز و فرابنفش هم هست که این دو پرتو در محدوده قابل دیدن (مرئی) قرار ندارد. پرتو فرابنفش می‌تواند برای بدن و چشم ما آسیب زننده باشد و در دراز مدت سبب ایجاد سرطان شود. لامپ‌های ال ای دی (LED) حدقل میزان این پرتوها را در میان لامپ‌های مختلف دارند که این مزیت سبب شده است تا استفاده از LED ها، هیچ گونه آسیب را به افراد در معرض نور آن وارد نکند.

تفاوت لامپ ال ای دی با لامپ فلورسنت یا کم مصرف:

لامپ‌های ال‌ای‌دی در مقایسه با لامپ‌های کم مصرف در ازای مصرف برق یک اندازه نور بیشتری (یعنی شار نوری بالاتری) دارند. البته این حالت همیشگی نیست و بسیار بستگی به المان‌های بکار رفته در هر دو نوع لامپ دارد. فقط در زمانی می‌توان گفت که یک لامپ ۱۰ وات LED نور بیشتری از یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف دارد که المان‌های تشکیل دهنده هر دو لامپ از یک سطح کیفیت برخوردار باشند. همچنین این وضعیت در مورد مقایسه عمر این لامپ‌ها نیز صادق است؛ به صورت نامی عنوان می‌گردد که طبق اطلاعات مندرج بر روی اغلب لامپ‌های ایرانی، لامپ LED در حدود 15000 تا 50000 ساعت و لامپ کم مصرف دارای 5000 ساعت طول عمر مفید هستند، اما توجه داشته باشید که طول عمر یک لامپ به عوامل متعددی از جمله محل نصب، دمای محیط، تعداد زمان کلید زنی(خاموش و روشن کردن) آن و… بستگی دارد. نکته دیگر ساختار داخل تیوب لامپ‌های کم مصرف است. درون لامپ کم مصرف مقدار کمی فلز جیوه وجود دارد که در زمان شکستن لامپ، در محیط منتشر شده و به شدت خطرناک و مسمومیت زا است. اما این فقط زمانی اتفاق می‌افتد که این تیوب بشکند، در غیر این صورت استفاده از این لامپ خطری ندارد. نکته حائز اهمیت دیگر دور انداختن لامپ کم مصرف است. بیشتر مصرف‌کنندگان این لامپ پس از سوختن یا از کار افتادن آن، آن را به همراه سایر زباله‌ها به درون سطل‌های معمولی زباله می‌اندازند. لامپ کم مصرف به محیط زیست آسیب می‌رساند زیرا در هنگام انتقال یا تجمیع زباله‌ها به احتمال زیاد تیوب این لامپ می‌شکند و جیوه داخل آن به محیط بیرون نشت می‌کند و باعث آلودگی محیطی می‌گردد.

شارنوری لامپ ال‌ ای‌ دی:

لامپ‌های فوق کم مصرف ال‌ ای‌ دی با مصرف برق کمتر نور بیشتری تولید می‌کنند. بعنوان مثل یک لامپ ۷وات ال‌ ای‌ دی به اندازه لامپ ۵۰ وات رشته‌ای نور تولید می‌کند و این به معنای بیش از ۸۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق است. لامپ ال‌ ای‌ دی برخلاف لامپ‌های قدیمی مقدار بیشتری از برق را به نور تبدیل می‌کنند. به پیشرفت تکنولوژی این لامپ‌ها، درصد بهره‌وری آنها نیز بیشتر می‌شود. بنابراین هنگام خرید لامپ ال ای دی به لومن تولیدی آن توجه کنید. استاندارد ملی ایران حداقل لومن لامپ ال‌ ای‌ دی جهت کسب نشان استاندارد را برای وات‌های مختلف تعیین کرده است. این مقادیر در جدول زیر آورده شده‌اند. به عنوان مثال لامپ 10 وات حداقل باید 719 لومن نور تولید کند تا بتواند برچسب انرژی +A دریافت کند.

وات لامپ  لومن درج شده روی جعبه لومن مورد تایید استاندارد(هنگام تست)
۱w ۲۷ ۲۵
۲w ۸۰ ۷۳
۳w ۱۴۴ ۱۳۳
۴w ۲۱۶ ۱۹۹
۵w ۲۹۳ ۲۷۱
۶w ۳۷۳ ۳۴۶
۷w ۴۵۶ ۴۲۴
۸w ۵۴۲ ۵۰۴
۹w ۶۳۰ ۵۸۶
۱۰w ۷۱۹ ۶۶۹
۱۱w ۸۰۹ ۷۵۴
۱۲w ۹۰۱ ۸۴۰
۱۳w ۹۹۵ ۹۲۷
۱۴w ۱۰۸۸ ۱۰۱۵
۱۵w ۱۱۸۳ ۱۱۰۴
۱۶w ۱۲۸۰ ۱۱۹۳
۱۷w ۱۳۶۲ ۱۲۸۶
۱۸w ۱۴۴۲ ۱۳۶۲
۱۹w ۱۵۲۲ ۱۴۳۸
۲۰w ۱۶۰۳ ۱۵۱۳
۲۱w ۱۶۸۳ ۱۵۸۹
۲۲w ۱۷۶۳ ۱۶۶۴
۲۳w ۱۸۴۳ ۱۷۴۰
۲۴w ۱۹۲۳ ۱۸۱۶
۲۵w ۲۰۰۳ ۱۸۹۲
۲۶w ۲۰۸۳ ۱۹۶۷
۲۷w ۲۱۶۵ ۲۰۴۳
۲۸w ۲۲۴۴ ۲۱۱۹
۲۹w ۲۳۲۴ ۲۱۹۵
۳۰w ۲۴۰۴ ۲۲۷۰
۳۱w ۲۴۸۴ ۲۳۴۶
۳۲w ۲۵۶۴ ۲۴۲۲
۳۳w ۲۶۴۴ ۲۳۹۷
۳۴w ۲۷۲۴ ۲۵۷۳
۳۵w ۲۸۰۷ ۲۶۴۹
۳۶w ۲۸۸۵ ۲۷۲۴
۳۷w ۲۹۶۵ ۲۸۰۰
۳۸w ۳۰۴۵ ۲۸۷۶
۳۹w ۳۱۲۵ ۲۹۵۱
۴۰w ۳۲۰۵ ۳۰۲۷
۴۱w ۳۲۸۵ ۳۱۰۳
۴۲w ۳۳۶۵ ۳۱۷۸
۴۳w ۳۴۴۵ ۳۲۵۴
۴۴w ۳۵۲۶ ۳۳۳۰
۴۵w ۳۶۰۶ ۳۴۰۵
۴۶w ۳۶۸۶ ۳۴۸۱
۴۷w ۳۷۶۶ ۳۵۵۷
۴۸w ۳۸۴۶ ۳۶۳۲
۴۹w ۳۹۲۶ ۳۷۰۸
۵۰w ۴۰۰۷ ۳۷۸۴
۵۱w ۴۰۸۷ ۳۸۶۰
۵۲w ۴۱۶۷ ۳۹۳۵
۵۳w ۴۲۴۷ ۴۰۱۱
۵۴w ۴۳۲۷ ۴۰۸۷
۵۵w ۴۴۰۷ ۴۱۶۲
۵۶w ۴۴۸۷ ۴۲۳۸
۵۷w ۴۵۶۷ ۴۳۱۴
۵۸w ۴۶۴۸ ۴۳۸۹
۵۹w ۴۷۲۸ ۴۴۶۵
۶۰w ۴۸۰۸ ۴۵۴۱
۶۱w ۴۸۸۸ ۴۶۱۶
۶۲w ۴۹۶۸ ۴۶۹۲
۶۳w ۵۰۴۸ ۴۷۶۸
۶۴w ۵۱۲۸ ۴۸۴۳
۶۵w ۵۲۰۸ ۴۹۱۹
۶۶w ۵۲۸۹ ۴۹۹۵
۶۷w ۵۳۶۹ ۵۰۷۰
۶۸w ۵۴۴۹ ۵۱۴۶
۶۹w ۵۵۲۹ ۵۲۲۲
۷۰w ۵۶۰۹ ۵۲۹۷
۸۰w ۶۴۱۰ ۶۰۵۴
۸۵w ۶۸۱۱ ۶۴۳۳

خرید لامپ ال ای دی:

لامپ‌های ال ای دی (LED) امروزه در انواع مختلف و برای کاربری‌های گوناگون تولید شده‌اند. شما کاربران عزیز اگر می‌خواهید یک لامپ ال ای دی باکیفیت خریداری کنید و یا می‌خواهید لامپ ال ای دی قدیمی که دارید را تعویض کنید و یا برای چراغ دیواری، سقفی و آویز خود به دنبال خرید لامپ ال ای دی ارزان قیمت هستید کافیست به صفحه دسته بندی لامپ فروشگاه اینترنتی نفیس نور مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به منظور دریافت مشاوره و استعلام قیمت بروز این محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ ال ای دی یا (LED lamp) یک منبع نوری الکتریکی است که با استفاده از دیودهای ساطع کننده نور، توانایی تولید نور را دارد.

نورپردازی با لامپ ال ای دی چه مزیتی دارد؟

نورپردازی ساختمان با لامپ ال ای دی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق باعث افزایش میدان دید افراد نیز می‌شود.

لامپ ال ای دی با چه رنگ نوری تولید می‌شود؟

این محصولات با رنگ نور آفتابی، مهتابی و ترکیبی تولید می‌شوند.

چرا خرید لامپ ال ای دی اهمیت دارد؟

این محصولات علاوه بر مصرف کم انرژی شارنوری و طول عمر بسیار بالایی به نسبت سایر محصولات روشنایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید